Ett utdrag ur mitt underbara liv

Vi tar det från början som vanligt. Helgen har varit helt okej, den började med fin besök av Mr Hammarström, han hade med sej sina föräldrars två små hundar vilket uppskattades av Elisia. Hon både klappade dem och jagade dem, vi har än inte fått någon klarhet i vad som hon tyckte var roligast.

Elisia har under helgen endast använt en blöja under vaken tid, resultatet blev sex olyckor, vilket jag tycker är ett helt okej resultat. Anledningen till att hon hade en blöja var att på lördag förmiddag åkte vi buss upp på stan. Buss är riktigt kul enligt Elisia, hon satt och log hela resan. Väl uppe på stan köpte jag lite smink (så nu är jag finare än vanligt) och en massa trosor till Elisia, problemet är att det finns inte alltför många i hennes storlek, fick stå å gräva i en evighet i en korg på Kappahl.



När vi var hemma från den stora staden så vill hon inte ha blöja, men hon ville ha öron och tröjan bakåfram :-)

Min kära syster Madde har lagt ut bilder på sin tomteinvation och sin julgran och då ska inte jag vara sämre.



Här hoppas jag att ni bara tittar på julgranen och de få paketen som syns och inte på allt annat skärp. För övrigt så kommer det inte att finnas så många paket under granen. Robban och jag har bestämt att Elisia bara får två julklappar (förra året slog det slint i huvudet på mej och jag köpte 1000 småsaker som inte behövs), jag har köpt till min del av familjen, men efter det att vi började med syskonbyta så blir det inte så mycket. Å Robban köper allt i sista stund. Men nu är det inte julklapparna som gör julen det är kärleken :-)



Kökgardiner sydda av mej :-) Även Elisia finns inklämd någonstans.


Imorgon ska jag verkligen uppleva baksidan med att vara lärare - jag ska sitta och rätta å rätta och därefter skriva typ 700 omdömen...(jag vet att eleverna inte är så många men ibland känns det som så)



På bilden en glad tjej, bredvid mej en tjej som vill ha uppmärksamhet så nu är det dags att sluta innan hon bankar sönder datorn...Måste göra ostsås till Robban också, av någon anledning har han svårt för det.

Kommentarer
Postat av: Madde

Det var dåligt med tomtar på denna invasion

2009-12-15 @ 09:17:00
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0