Årssummering

Året som gått då, ibland har det varit helt underbar och ibland har det varit för jävligt. Ni som känner mej vet att jag valde att ge Elisia liv, dvs inte göra abort, trots att Robban ville annorlunda. Det är väl det om har spelat störst roll i om livet har varit skit eller underbart. För det mesta är det hur bra som helst men ibland tycker han att jag verkligen har svikit honom, och här vill jag tillägga att han älskar henne över allt annat. Men trots det kan han ibland inte "låta bli" att påminna mej om vilket "svek" jag gjorde mot honom. Att det hade varit ett lika stort "svek" att tvinga mej till abort verkar inte riktigt gå in i huvudet på honom...

Januari: Elisia fyller 1 år, Madde fyller också år men det känns inte lika viktigt ;-) annars så händer det inte så mycket. Elisia börjar förskolan och jag börjar plugga igen...



Elisias födelsedag firas med paketöppning, straxt innan så förgyllde vi en dag med ett besök på Lek&Buslandet och då gick vi inte gratis :-) föräldrar går in gratis, likaså barn under 1 år!



Kanske börjar bli dags för ett nyt besök där?

Februari: Hmm, vad händer här?? Robban fyller i slutet av månaden men vad mer?? Jo, jag fick min första p-bot på 600.- elak av carpark tycker jag (just detta kan iofs ha hänt i slutet av januari...)



Sen i slutet av månaden flyttade vi äntligen tillbaka till Tybble - mycket bättre än att bo på norr, det enda jag saknar är närheten till ICA Maxi. I mitten av månaden fyller Ida år.

Mars: Nyinflyttade i lägenheten i Tybble, det startar med magsjuka för hela lilla familjen. För Elisia ur munnen för oss två andra ur röven...Men vi fick se till att friska på oss fort fort fort för på helgen var det inflyttningsfest/födelsedagsfest för Robban.

April: Tom fyller år och jag har praktik på Almbyskolan där jag senare får jobb!! Jag får jobba med två underbara klasser som är fulla av elever med humor ;-). På valborgsmässoaftin fyller Anton år (så det är inte för kungen de flaggar!!!) Uppdatering: Daniel fyllde år!

Maj: Mamma fyller år, även svärmor fyller år och jag får reda på att skrivuppgiften som hörde ihop med praktiken blev underkänd och jag blev skitförbannad!!! Uppgiften som ska skrivas har absolut inget att göramed paktiken och har inget att göra med hur jag är som lärare. Jag blev som sagt erbjuden jobb så jag har svårt att tro att min handledare skulle ha underkänt mej om det var hon som satte betyget. Jag är med andra ord mycket kritisk till hur betygsättnignen sker inom denna delkurs. Ibörjarn av denna månad har även jag och Robban ett riktigt storbråk och enligt insiderinformation fick han sej en riktig utskällning efter det att jag lämnat festen. Inte en dag försent - efter det hade vi det bättre än på länge!

Juni: Ingen fyller... Jag slavar på Axfood, ett lager, jag kör trucken fram å tebax, fram å tebax, lägger en massa TUNGA varor på buren/pallen jag har på gafflarna - inget kul jobb. Midsommar inträffar och den firas i Sannahed under dagen och med vänner på kvällen, alltid trevligt. Varma soliga dagar tillbringades ofta ute i Ekeby-Almby hos Henke och Simone, Elisia tycker det är hur kul som helst att mata Cosmo (som syns i bakgrunden) då han äter allt!! Barnmat ur burk fick han ett par gånger när Elisia inte åt upp. En gång stod han bredvid Elisia när hon skulle äta. Hon stod på en filt och jag tyckte hon skulle sitta, jag sa SITT, gissa vem som satte sej - inte Elisia...Ibörjan av månaden tar Richard studenten, det firas med en fest. Jag tror aldrig att jag har sett Richard så trött! Han hade behövt sova middag.



Juli: Månaden börjar med en tidig uppstigning, går upp vid 2 på natte lr nåt för 6:45 lyfter flyget från arlanda som går till den grekiska ön Samos. Månaden börjar även med att jag fyller år!! Även denna gång står det 23 år på tårtan (lr det skulle ha gjort om jag hade haft någon tårta). Istället blev det middag i kvällsolen på en liten grekisk restaurang, jag gissar på att jag åt pommes och kyckling...Jag var ledig i två underbara veckor därefter börjar återigen slavarbetet på lagret...



Första dagen på Samos solade vi på balkongen när Elisia sov middag, detta är en bild på röven som sitter på han den där jag bor med, lite små svettig. Att sola utan öl är även det otänkbart ;-)



Så här snygg var jag när jag satt och glassade på balkongen och försökte få lite färg på kroppen.



Att gräva, ösa och bygga på stranden är ett måste med små barn.

Augusti: Slaveriet på lagret fortsätter. Richard fyller år. I mitten av månaden börjar jag jobba halvtid på Almbyskolan vilket nu när jag tänker tillbaka har varit otroligt lärorikt. I slutet av månaden är till slut slaveriet på lagret över, förhoppningsvis behöver jag inte jobba där igen, jag hoppas iallafall det!!! Studierna på universitetet drar igång ännu än gång, nu för näst sista gången (har en kurs på fem veckor kvar).

September: Pappa och storebror Sickan fyller år. Jag, Elisia, mamma, Sofia, Ida, Madde och Tom åker till Göteborg och går på Liseberg och på bokmässan. En kort tur på Universeum hinns även med, där tyckte Elisia att vattenfallet var roligast.



Jag, mamma och Elisia besökte även Villervalla-butiken och det blev dyrt för mej men Elisia fick superfina kläder!!

October: Jag klipper av mej håret! Ingen fyller år vad jag kan komma ihåg nu.



November: Erik och Sofia fyller år, sen händer det inte så mycket mer...Jag och Alexandra skriver som dårar på C-uppsatsen för att den ska bli färdig inför provventileringen i början av december.

December: Startar med en provventilering som går ruggigt bra, både att vara respondent och opponet. Det var sjukt kul att opponera!! Till skillnad från den riktiga opponeringen som gick åt skogen...Den ritkiga ventileringen gick däremot bra och uppsatsen blev godkänd - vi gjorde lite ändringar, men den hade blivit godkänd även utan dem. Julen inträffar, Dennis agerar tomte och Elisia får öppna paket :-) Nu på nyår har jag hamnar på en grabbfest därav att jag gör detta just nu!


Sofia: Du har fått en lång lista och det kommer att komma en uppdaterad version (tror jag) och ja det vill jag!!! Om jag törs, nu är jag lite småfull så då törs jag svara ja!!

Till er alla från mej: ETT GOTT NYTT ÅR!!

En del här på festen har dock reagerat på att jag bloggar, varför bloggar jag?

Ordbajs.

Kommentarer
Postat av: Madde

Du glömde ju att Daniel fyllde år i april.

2010-01-01 @ 10:35:05
URL: http://kvistbro.spaces.live.com
Postat av: Ann-Sofie

Gott nytt år på dig =)

2010-01-01 @ 17:04:55
URL: http://pz2-pz2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0