Veckans ordbajs

Det blev en bloggfri vecka från mej, anledningen till det är att jag har haft två jobb. Jag har dels jobbat kväll på Axfood men nu är det slut med det :-) Äntligen!! Och jag hoppas verkligen att jag får ett riktigt jobb i januari så att jag inte behöver jobba där mer. Sen har jag påbörjat ett roligt jobb också. Jag är numera fröken på halvtid! Riktigt kul, hittills har eleverna varit hur snälla som helst, eller så snälla de kan bli.

Problemet när man inte har bloggat på ett tag är ju att man glömmer bort lite vad som har hänt. Men det hände en rolig grej på Axfood i onsdags - jag välte en pall!! Fast inte en hel. Jag hade packat ett pall med en massa hinkar, det blev inte så stadigt och resultatet blev då att skiten rasade. Åtta hinkar gick sönder. Merparten av de trasiga hinkarna innehöll chilisås. Fredrik tyckte att det luktade hur gott som helst. Han äter för övrigt en familjepizza på sju minuter.

Eftersom att jag har minne som en åsna (vet iofs inte hur deras minne är men det lät bra) är det tur att jag har en kamera som kan minnas åt mej :-)

Under veckan som gått har vi varit glada (och jag har varit väldigt trött).


Det har ätits pannkakssmet. Jag tycker det är skitäckligt, Elisia tyckte det var gott.


Elisia har lekt med lejonet i diskmaskinskartongen. Hon påminner en del om moster Madde i det avseendet. Sötheten kommer dock från mej ;-)


Vi har haft en fjäril i fönstret. Då var inte jag hemma, men jag gissar på att Robban tog bilden och Elisia stod och pekade och sa: Geä!!


Inskolningen på nya förskolan har börjat för Elisia och det har gått riktigt bra! Men självklart när barn träffar en massa barns om de inte har träffat förut så byts det baciller hit och dit och barn blir sjuka. Elisia har varit hur frisk som helst hela sommaren när hon har varit hemma men nu är det snorigt igen. Så igår fick hon vara hemma. Problmet var bara att både jag och Robban jobbade. Jag ville inte vara hemma från nya jobbet och Robban hade ett jobb som var tvunget att avslutas. Som tur var har syster Madde fortfarande semester och kunde rycka in. Så då fick Elisia lite extra tofsar i håret.


Och så blev det en massa lek också :-)


Sen fick hon några konstiga utslag där hon tidigare haft stora myggbett, jag tyckte att det såg ut som ringorm så på eftermiddagen bar det iväg till vårdcentralen. Men det var tydligen bara nån reaktion på myggbetten så nu får jag smörja med nån salva.

Idag har hon varit helt underbart söt :-)


Testat mina superdupersnygga gula gummistövlar.

Hon tyckte inte att de var ett dugg stora på henne...själv är jag av en annan åsikt. Det har även hunnits med en tur på dammsugaren (fast hon tycker det är roligare att moppa).


Och jag har fulat mej, som vanligt *haha*. Kan tillägga att Elisia tycker det är skitkul.


Sist men inte minst har jag varit hos Ellen och gjort mina naglar, så nu har jag långa, fina och hårda naglar. Problem som kan uppstå med dem som jag hittills märkt är att det är svårare att skriva på datorn och det är typ omöjligt att klämma en pormask eller peta sej i näsan. Så nu får jag väl bli en fin dam som inte gör sånt.

Ordbajs på låg nivå som alltid.



Kommentarer
Postat av: Madde

Jag vet inte om du såg det, men på kortet med alla leksaker så står hon i lådan med alla leksaker

2009-08-23 @ 10:48:01
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0