Så hjälplös

Usch kände mej så hjälplös imorse. Elisia hade svårt att sova igår kväll så jag fick väl stoppa om henne 30 gånger eller nåt men mellan 1 och kvart i 7 sov hon som en stock. Men så vaknade hon och hosta och hosta och hosta. Hon blundade hal tiden och jag såg hur hon hela tiden försökte somna om men ju mer honhostade desto mer vaknade hon. Det finns ju lixom inget jag kan göra i det läget. Hon fick hostmedicin innan hon la sej igår och det tycker jag räcker. Barn ska inte ha en massa medicin om det inte är nödvändigt. Dessutom så om jag hade gått upp och fixat hostmedicin så hade hon vaknat ännu mer.

Vid halv 8 fick vi iallafall gå upp, kan väl erkänna att jag gärna hade sovit ett par timmar till, släckte inte lampan förrän kvart över 1 inatt och somnade straxt efter 2 skulle jag gissa på och har vaknat ett antal gånger av någon okänd anledning. Så idag ska jag sova middag! Och innan dess så ska vi mysa så mycket som möjligt! Dvs, Elisia leker på golvet och jag slappar på madrassen och så kommer hon och lägger sej hos mej med jämna mellanrum. Helst med böcker om hon får bestämma.

//Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0