Möhippa

På begäran kommer här ett inlägg om möhippan som gick av stapeln i lördags. Själv var jag inte överdrivet peppad innan då jag var riktigt riktigt förkyld, men det blev en lugn tillställning (till skillnad från svensexan som var med den blivande brudgummen) och så hade jag hela söndagen på mej att kurera mej. Och idag är jag ju som sagt hemma med sjukt barn så jag passar på att kurera mej ännu mer.

Möhippan börjde först på Lidlparkeringen i Kumla där vi mötte upp sevnsexegänget för lite förberedelser. Sen bar det iväg till Sveas där brudparet var och provsmakade tårtor (bottenlagret blir i choklad och det är endast till mej). Sen tog vi dom, gubbarna tog Erik och jag och syster Madde tog syster Sofia. Alla barnens morfar var där och han tog dem. Det största barnet blir skitförbannad men blev mutat med en ny leksak och då gick det tydligen bättre.

Först åkte vi iväg så att Sofia kunde få prova sin brudklänning.
En pos var obligatorsikt.

Sen fick vi gå en massa, Madde tyckte vi kunde röra på oss. Sofia fick även andra kläder på sej. Bild kommer. Att vi gick berodde på att vi skulle till Myrorna för att införskaffa en klänning som Sofia kunde ha på kvällen då vi skulle ut och äta. En lilarandigsak blev det.

Efter långpromenaden behövdes mat. Picknick i statsparken stod på listan.

Matpaus.

Då Sofias brudklänning vid tidigare provningar suttit tajt tyckte vi att lite träning passade bra. Särskilt efter maten.

Till låten "Sofia dansar gogo" fick hon springa runt och skutta lite. Här ser ni även hennes fina outfit. Tanken var att det skulle ha varit en stringbody men jag hittade ingen.

Sen är det ju tyvärr så att en del folk (framförallt rökar eoch snusare) tycker det är helt okej att slänga skräp i naturen. Fimpar och portionssnusar finns det väldigt gott om i parker och på gator. Då staten har sänkt skatten så mycket att kommunerna inte längre har råd att städa som förr satte vi Sofia i jobb.

Det fanns gott om skräp och då framförallt fimpar innan Sofia hade gått sin runda i parken.

Sen åkte vi och bowlade. Resultatet är så smickrande för min del så jag avslöjade det direkt. Jag vann stort!! Madde förlorade stort och där i mitten hamnde Sofia.

The bride to be in action.

Efter det hem till mej för en behövlig dusch och Sofia fick på sej finklänningen.

Kvällens outfit: Hårband och tights från Gina, långärmad t-shirt från min garderob, klänning från myrorna, strumpor från min låda (dock nyöppnade).

Sen brummade vi iväg upp på stan för att äta middag på Grekiska Kolgrillen. Bra mat men jag ville ha potatisgratäng och det hade de tyvärr inte :-(

Tärna och brud.

Tärna.

Då båda tärnorna är gravida och bruden däckar efter tre cider så lös alkoholen och krogrundan med sin frånvaro. Jag och Madde försökte däremot få i Sofia lite cider men det gick trögt.

Sen var det sovdags.

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag ser ju nästan gravid ut på bilderna.

2010-09-07 @ 11:09:15
URL: http://parkerarrakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0