En lång lista

I brist på roliga saker att skriva har jag helt enkelt låtit bli, trots att jag inte stickar just nu. Å andra sidan har jag ett gäng filtar jag har tänkt att virka. Där har jag däremot typ ingen tidspress. En klar i december och en klar i mars.

Annars var jag på fest igår, nykter (och kommer så att vara ett bra tag till). Det var trevlig och jag trodde att jag skulle kunna vara kvar halva natten då E sovit middag men redan vid 21 började hon tjata om att hon var trött. 22 åkte vi hem och så fort hon kom i säng så somnade hon. Idag har jag varit å röstat, lekt i lekparken, tvättat och sovit middag. E sitter här och målar med flaskfärg och säger att det brinner hon tandläkaren. Underhållande helg.

Hittade en lång lista hos syster Madde och i brist på annat kör jag den jag med.

Hur gammal är du om fem år? 32år
Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Min dotter och sambo.
Hur lång är du? 168 cm
Vilken är den senaste filmen du sett? Swordfish
Vem ringde du senast? Madde tror jag
Vem ringde dig senast? Mamma
Hur löd det senaste sms:et du fick? Kommer inte ihåg och orkar inte hämta mobilen för att titta heller
Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms helt kalrt!
Är dina föräldrar gifta eller skilda? Snart har de varit gifta i 35år.
När såg du senast din mamma? Igår
Vilken ögonfärg har du? Bruna
När vaknade du i dag? kl 08.12 väckte E mej.
Vilken är din favoritplats? Finns många bra, stranden när solen skiner och det fläktar svalt. Pulkabacken när det är en massa snö och 10 minus.
Vilken plats föredrar du minst? Ute när det regnar, blåser eller åskar.
Vad skrämde dig om natten som barn? Min syster, rädd för sin egen skugga och smittade mer än gärna av sin rädsla på mej.
Vad fick dig verkligen att skratta senast? Skrattar mer eller mindre varje dag, svårt att komma ihåg åt vad. E sa fan nyss och då skrattade jag.
Hur stor är din säng? Vår säng är 140cm
Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar
Sover du med eller utan kläder på dig? Olika.
Hur många kuddar har du i sängen? Två var
Hur många landskap har du bott i? Närke
Vilka städer har du bott i? Kumla och Örebro.
Är du social? Nej det kan jag inte påstå.
Vilken är din favorit efterrätt? Kladdkaka.
Tycker du om kaffe? Nej
Vad dricker du till frukost? O'boy eller juice.
Sover du på någon särskild sida? vänster sida eller på magen.
Kan du spela poker? Ja men bara texasvarianten
Tycker du om att mysa/kela? Oftast
Är du en beroendemänniska? Japp, beroende av nässpray.
Känner du någon med samma födelsedag som din? 2 som jag kan komma på. Ett gammalt strul och en fd chef.
Vill du ha barn? Ja har en och en till i magen.
Kan du några andra språk än svenska? Engelska.
Har du någonsin åkt ambulans? Ja
Föredrar du havet eller en bassäng? Det är skönt med havet om det är en fin botten men mer praktiskt med bassäng då man slipper allt salt.
Vad spenderar du helst pengar på? Barnkläder.
Äger du dyrbara smycken? Nej.
Vilket är ditt favoritprogram på tv? Finns mycket bra.
Kan du rulla med tungan? Nej
Sover du med gosedjur? Nej, om inte Robban räknas som ett?
Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja
Vad har du närmast dig just nu som är rött? Sitter på en av E:s röda stolar.
Flirtar du mycket? Nä det kan jag inte påstå.
Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej
Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En asignatur på jobbet då jag fyllde i en VAB-lapp.
När var du i kyrkan senast? Tror att det var när E döptes augusti -08 men jag är inte säker. Ska göra ett besök i kyrkan på lördag då syster Sofia gifter sej.
Vem var din favoritlärare på högstadiet? Jonny Engvall.
Hur länge har du campat som längst i ett tält? Gotland -87
Vad lyssnar du på just nu? E tjatter
Vem såg dig naken senast? Robban
Vad är det för färg på din tandborste? Lila och vit
Vem ringer du när du är arg/ledsen? Robban, ringer honom även när jag är glad! Eller oftast så blir det långa sms.
Har du någon piercing? I öronen
Din största vinst? 50.- på triss tror jag
Civilstånd? Sambo
Vilka hemsidor besöker du dagligen? Några bloggar.
Är du fåfäng? Periodbis, det beror på humör. För tillfället känns det som att det spelar ingen roll vad jag gör det är kört det närmsta halvåret ändå.
Vilket är ditt drömjobb? Lyxhustru
Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Få fler än en bebis till. 
Vad har du haft för husdjur? Katt, hund, häst, kanin, marsvin hamster…
Svär du ofta? Ja tyvärr
Sverige när det är som bäst? vinter om det är snö och sommar!
Kan du åka slalom? Nej
Vad har du ätit i dag? Flingor med O'boy, macka med jordnötssmör.
Vad har du för utbildning? Gymnasium och lärarutbildning.
Vilken är din bästa egenskap? Att jag är jag ;-).
Vilken är din sämsta egenskap? Att jag ofta blir sen, särskilt på morgonen när jag ska till jobbet...
Saknar du något? Ja, ett par miljoner, vore skönt om jag fick det så jag kan bli lyxhustru
Är det viktigt att fira födelsedagar? Ja, iallafall min ;-)
Vad gör dig ledsen? Besvikelser.
Vad gör dig glad? Min familj och vänner!
Vad ska du göra i helgen? Helgen som kommer ska jag vara tärna på storastorasysters bröllop.
Vad är det knasigaste du gjort? Har gjort många men kommer inte på någon för stunden.
Vad har du för laster? Nässpray.
Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Klä av E och stoppa in henne i duschen och röja upp efter hennes målning...

Ordbajs.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hello you =)Hoppas att allt är bra med er! Trodde jag skulle få se er på hoppis :) Har du ändrat dig:P?



Kram påre

2010-09-19 @ 21:39:25
URL: http://tellyousomething.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0