Madde innehar förklaringar

En halvkaotisk dag på jobbet idag. Eller vid maten var det rörigt men resten av dagen gick riktigt bra med tanke på omständigheterna. Det sätts äntligen upp ljuddämparplattor i taket där vi brukar äta. Det gör att vi inte kan äta där och det går heller inte att bedriva en normal verksamhet inne på avdelningen heller. Så vi har varit ute hela dagen. Jag är ingen utemänniska, den som säger att man blir pigg av frisk luft ljuger - jag blir trött. Nu är jag trött.

Lunch är däremot lite bökigare att äta ute med småbarn så då fick vi äta i helt andra lokaler och det var rörigt...En del barn blir trötta vid maten och behöver läggas snarast möjligt om inte våra trumhinnor ska spräckas. Så det var bara för en person att springa genom hela byggnaden och sen fick en person hela tiden vara kvar vid vagnarna. Inte praktiskt och inget jag skulle acceptera en längre tid. Men två dagar överlever jag nog framför allt med tanke på att vi äntligen får ljuddämparplattorna i taket!! Trätak där det drivs verksamhet som innefattar barn är inte smart. Snyggt ja, smart nej. Jag föredrar smart.

Stängde idag vilket inte alls är mitt favoritpass och stänga kommer jag att göra imorgon då Lo som egentligen ska stänga har sjukt barn...Ska väl inte klaga då jag var hemma med sjukt barn i måndags å då fick hon öppna för mej. Man kan säga att det jämnar ut sej. Sen jobbar jag gärna in lite komp som jag hoppas kunna ta ut när magen är så otymplig och tung att jag inte ville jobba.

Helt slut är jag och jag funderar på att samla energi till att ladda batteriet till kameran så att jag kan lägga in lite bilder. Har bilder på shoppade saker och lite outfits som inte kan läggas in. Det blir ju som sagt lite roligare att läsa med bilder.

Läste i dagens NA om att försäljningen av alkoholfria drycker har ökat på systembolaget. Jag har svaret på varför. Det är för att kära syster Madde är gravid och har fått dille på alkoholfri öl. Själv ser jag inte poängen alls med att dricka det. För det första är öl inte ens gott så för det andra, varför ska man pina i sej en äcklig dryck som inte ens ger lite yrsel?? Å andra sidan så hade vinförsäljningen också ökat och den borde ha minskat med tanke på att hon numera inte dricker vin med alkohol i av förklarliga skäl. Fast hon kanske köper upp ett "litet" lager hon kan sippa på när hon klämt ut Baltazar och ammat honom färdigt? Det tror jag. Jag kan nämligen inte se någon annan förklaring till att vinförsäljningen ökat. Vin är ju inte gott det heller.

En cider kaktus/lime skulle däremot vara riktigt gott! April nästa år ska jag dricka en sån igen.

Ordbajs.

Kommentarer
Postat av: Madde

Madde har då lärt sig att dricka öl och tycker det är riktigt gott, men hon har varit dålig på att bunkra vin, snarare så har hon gett bort vin till sin mor.

2010-09-09 @ 22:10:50
URL: http://parkerarrakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0