E ska bli storasyster

En stor dag idag. Först jobb (som vanligt), sen ultraljud och sen berätta för E vad som växer i magen på mej!

Jobbet var ju som sagt som vanligt, eller lite extra kul var det då E började jobba idag då S ska sluta. Kompade ut tidigt för att hinna till ultraljudet som var 13.30. Ett tidigt ultraljud som ingår i KUB-testet man blir erbjuden att göra i Örebro. Det hela gick bra förutom att Robban höll på att missa det hela då det typ inte fanns några parkeringar (själv var jag en halvtimme tidig och hittade parkering direkt, framförhållning kallas det). Men han kom inrusande i sista sekund.

Sen fick vi se Barbro! Hon låg först och sov men sen väckte tanten henne så då sprattlade hon ordentligt :-)

Hemma så berättade jag för E att jag har en bebis i magen. Hon tittade stort på mej och sa:

Vad sa du?
Jag: Ja vad sa jag? .... Vad sa jag får någonting?
E: Har du en bebis i magen?
Jag: Ja

Sen blev hon skitförbannad för hon ville att syskonet skulle komma nu och sen blev hon arg för syskonet skulle ju vara i hennes mage!! Men sen tittade vi lite på bilden och då såg hon glad ut. Sen la jag bort den och gick och grejade med annat. Efter en stund ser jag att hon sitter och tittar och klappar på bilden :-) och så tittar hon på mej och säger att det är hennes lillasyskon.

Är nu i v.12 + några dagar, så om en sisådär sex veckor hoppas jag på att få göra rutinultraljud :-) och se om det är en Barbro eller Bertil. Fast jag kan ju bara få tjejer så det är en Barbro ;-)

Ordbajs.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Grattis till "magen" :)

2010-09-20 @ 20:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0