Sveriges fulaste hem

Igår var jag inte på humör, en anledning till det är att jag nu har insett hur otroligt tråkig vår lägenhet är!! Vi har nämligen inte inrett den ett skit! Mer än att ställa in möbler såklart. Varken i sovrummet, vardagsrummet eller i köket har vi satt upp en enda tavla! Endast hallen är lite inredd med några prydnader på väggen. Problemet där är fula hallmöbler och tråkiga tapeter. Tråkiga tapeter har vi i hela lägenheten.

I köket är jag nöjd med möblerna men det är allt. Vill som sagt ha upp lite på väggarna också, och ny färg på väggen!! Just nu är de gula! Gult är nog den fulaste färg man kan ha på en vägg, ju fler väggar man har den på desto värre.

I sovrummet är väl möblerna helt okej men lite tråkiga då de är vita allihop. Även här en skitful tapet, nån äckelranding tapet och en brun fondvägg - de matchar inte ens! Ny färg på väggarna och upp med lite tavlor så skulle man inte tänka på att möblerna är lite tråkiga.

Vad gäller vardagsrummet vet jag inte ens var jag ska börja...Lyssnade på Adam & Gry en morgon och Simon och Thomas var där. De fick frågan: Var är det ni alltid stöter på hos folk som är med i Sveriges fulaste hem? Svar: Skinnsoffor i någon pungfärg (det har vi, fast de vi har är i läder (big skillnad)), småprydnader från resor (det har vi inte) och sen ett vitrinskåp med glas och spritflaskor som prydnader (har vi). Inget av det tycker jag är fint och vi skulle lätt platsa i Sveriges fulaste hem med det rummet.

Elisias rum är jag nöjd med, en hylla som ska skruvas upp bara. Hyllan ligger under sängen och väntar på att Robbans ka komma med borrmaskinen.

Nu är ju jag, som tur är, så smart att jag inser att min plånbok är på tok för tunn för att fixa att det jag vill. Typ köpa nya möbler till vardagsrummet och måla om överallt. Jag skulle gärna kakla om badrummet också med det tänker jag inte bjuda Öbo på. Men imorgon bär det av till IKEA för att inhandla en hel drös med ramar. Fyllning till ramarna har jag fixat för länge sen, ramarna gick det tyvärr inte ritkigt lika fort med...

Det var tankar från gårdagen det, ska ta dagens aktiviter också med det får bli ett nytt inlägg.

Ordbajs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0