Fetto och kastrullpicknick

Jag har en drös med bloggar jag brukar läsa av olika anledningar, bla denna. För ett tag sen skrev hon ett inlägg om att hon kände sej fet. Hon berättade där sin längd och vikt. Längden och vikten var nästan densamma som min och vips så kände jag mej ruskigt fet. Det brukar jag inte göra, men nu så många det bli andra bullar - eller inga bullar alls ;-) å andra sidan så måste jag träna upp mej lite - har ingen lust att vara brudtärna i en axelbandslös klänning om jag har sladderarmar, vilket jag har nu. Armhävningar!!

Är jag fet?

 

Svar: Nej det är jag inte, lite slapp dock :-(

Har även lite problem med att ta en bild där fejset ser ok ut och för att ni inte ska tro att jag ser helt missbildad ut bjuder jag på denna bild



Inga större fel :-)

Idag har Elisia haft en lite speciell matstund, detta var vad hon bjöds på



Torskfiskpinnar (riktigt goda men tyvärr inte lika krämiga som de vanliga) och potatismos, sen fanns det även sås. Men den lilla damen la sej på golvet och sa väldigt tydligt att hon inte skulle ha någon mat så jag hällde inte på någon sås. Jag åt min mat - E skulle fortfarande inte ha någon sås, jag frågade många gånger men nej. Tills jag började ösa ur det som var kvar i kastrullen till komposthinken. Då helt plötsligt ger hon ifrån sej ett skrik! Och vrålar: NEJ SLÄNG INTE MIN MAT!! 
 - Ska du äta det här? frågade jag och pekade på kastrullen.
 - Ja, fick jag till svar.

Detta blev resultatet



E sitter på golvet och äter ur kastrullen, jag slängde i ett par fiskpinnar också. På frågan om det var gott, fick jag svaret: Jättegott! och ett stort leende :-). En kastrullpicknick på golvet var tydligen det damen skulle ha. Inte bra med två rysligt envisa föräldrar, det ger ännu mer envisare barn.

Ordbajs.
 


Kommentarer
Postat av: Madde

Vilken tur då att jag inte så envis, då får jag snälla barn.

2010-05-17 @ 19:37:43
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0