Armpuffar och magring

För lite mer än en vecka sen köpte jag flytgrejer till E och nu känner jag att de blivit använda såpass mycket att jag kan säga vad jag tycker, och vad jag tror att E tycker. De är hur bra som helst! E älskar dem och tycker det är jättekul att "simma" själv.

Flytgrejerna sitter bra på plats i.o.m att de spänns fast, det gör heller inte ont att sätta på dem (kommer ihåg när jag var liten och hade sådana där uppblåsbara armpuffar - tyckte de gjorde skitont att få på sej), dessa flytgrejer spänns fast på barnet, vilket jag ser som ett stort plus.

En nackel är dock det lite hårdare materialet när det gäller magringen (på armpuffarna är det inte samma problem). Materialet är oformbart och alla barn ser ju som sagt olika ut runt magen så passformen blir inte den bästa, men den sitter kvar om vi spänner in den på max. På ett större barn sitter de säkert bättre. De är från 12 kg och det är precis vad E väger så det kan vara så att hon är lite på gränsen till för liten. Men det är den enda nackdelen jag ser med dem!

Ett annat plus är att de inte är uppblåsbara så de kan inte punkteras! Fast jag tror inte det är så ofta de uppblåsbara punkteras när barnen badar, det händer nog i bilen när man bara kastar in alla badgrejer huller om buller...En liten nackdel blir ju så att de tar aningens mer plats i.o.m att man inte kan ta ur någon luft.

Magringen tycker jag är 100 gånger bättre än en vanlig badring, trots att den är oformbar. En vanlig badring kan vilket barn som helst ramla ur (jag sträcker upp armen) men denna sitter fast och är helt omöjligt att ramla ur. Man spänner den dessutom på ryggen så det ska mycket till om barnen ska få upp den själv.


E är mer än nöjd med dem!! De 3-4 första gångerna hon badade med dem var hon lite nojjig och ville att vi skulle hålla i henne. Men när vi sakta men säkert höll i henne lösare och lösare så märkte hon att hon fixade det själv och nu behöver vi inte ens hålla i henne ibörjan av av badet (utom när hon leker bebis).

Rekommenderar dem varmt! totalt SSSSs av SSSSS, som sagt det enda negativa är att magringen är oformbar. De är av märket Swimpy och jag köpte dem här.

Ordbajs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0