Otacksamma jag

Eventuella stav- och språkfel skyller jag på värmen (jag klagade inte över vinter så jag klagar nu istället).

Kvällen igår bjöd på bad, lite sol, hopp i studsmatta (har jag stavat rätt nu syster Sofia?). Vi var hos Robbans chef och roade oss, tanken var att det skulle målas massor på hans hus och garage, men han hade inte riktigt styrt upp underarbetet ordentligt så det blev väl inte så mycket gjort som han hade tänkt. Själv gjorde jag ingenting på målningen. Jag trivs så mycket bättre med att titta på.


Både stora och små barn hade roligt.

Sen var tanken att jag här skulle bjuda på bilder från födelsedagsfikat jag bjöd på idag hos syster Madde. Eftersom att jag bor som jag bor och vädret är som det är är det inte roligt att kalasa hos mej och iår var det Maddes tur att vara värdinna för mitt kalas. Jag trodde att kameran var kvar hemma men nu när jag började leta så hittade jag den i väskan som jag hade med mej, men eftersom att jag var helt övertygad om att den var hemma så tog jag inga bilder. Madde gick däremot runt och lekte fotograf (fast det är jag som är den riktiga fotografen) så vill ni se bilder får ni göra ett besök här, hon sa iallafall att hon skulle lägga upp dem.

Jag har också fått present av Robban, en slant in på mitt konto. Med andra ord betalade han mina kläder och det tackar jag för :-) så i efterhand skulle jag ha handlat lite mer... Av den övriga familjen har jag fått tråkiga pengar och en hatthylla i fel färg. Otacksam? Jag? Nej, verkligen inte!! Nästa år ska jag fan skicka mitt kontonummer som önskelista.

Ann-Sofie: Det som saknas kan vara lite olika men för det mesta är det en trädgård - en liten trädgård. Jag kan däremot inte bestäma mej för om det ska vara ett året-runt-hus eller sommarstuga. Sommarstuga är nog lättare att få med Robban på så det får nog bli det. Hittade en på hemnet förra veckan men det var tydligen lite dyrt tyckte han den där jag bor med...

Nu är det nog dags att trolla ihop lite middag till mej och E, en liten E som somnade när vi åkte från Madde och som fortfarande sover så hon kommer nog vara vaken halva natten...

Är det fint väder imorgon kommer jag att hälsa på någon som har pool.

Ordbajs.


Kommentarer
Postat av: Ylva

Tack för fikat som jag fick idag. Kanon god jordgubbstårta! Jag bad om ursäkt för att du fick pengar och inte presentkort.Vill du ha pool är du välkommen hit, men jag vet att det är för långt för Er att åka. Än en gång Tack för i dag roligt att träffa alla. Ha de bra

2010-07-03 @ 21:26:41
Postat av: Madde

I vinter tänkte jag ha kalas hemma hos dig och Daniels släkt kommer då också

2010-07-04 @ 18:34:35
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0