Totalt omotiverad

Idag har jag en seg och omotiverande dag. Absolut ingenting känns roligt att göra. Jag har saker att göra, eller göa och göra, det är det vanliga plockandet, städandet och tvättandet som aldrig tar slut. Men jag känner att jag orkar ingenting!! Om det beror på att jag sov för lite inatt eller om det är för att han den där jag bor med har bosatt sej i en soffa och göra absolut ingenting vet jag inte. Det kan även vara en kombination av dessa två alternativ. Tvätten har jag dock tagit tag i men det är ju inte alltför ansträngande. Jag hade iofs tänkt tvätta i tvättstugan men det känns för jobbigt en dag som denna.

Hade jag varit singel utan barn hade jag en dag som denna krypit ner i sängen och krypit långt ner under täcket. Sen hade jag läst en bok eller tittat på tv - beroende på hur tv-utbudet var. Oftast är det ju inte alltför upphetsande en söndag så jag gissar på att jag har läst. Sticka skulle jag nog orka göra idag.

Men nu är jag varken singel eller barnlös så det är som sagt bara att bita i det sura äpplet och leta upp lite energi. Tvätta har jag ju som sagt redan börjat med och morgonen/förmiddagen började med ett besök på ICA Maxi vid Eurostop och det enda jag ångrar med det besöket är att jag inte hade gummistövlar på mej. Hela parkeringen är som en stor svimmingpöl. Glädjande är dock att besöket inte blev alltför dyrt och att vi nu har mat så att det räcker en hel vecka och förhoppningsvis lite till.

Nej nu ska jag gå och hämta kameran och lägga in en bild på LillaPrutt dä hon har pippitröjan på sej. LillaPrutt har för övrigt haft en ritkig protestdag. Hon vill inte äta och inte sitta på potta. Till slut så sa jag: Då får du väl kissa på dej då för jag tänker inte tvinga dej. Som på kommando särar hon på benen och ställer sej å kissar - med kläder på. Inte så smart sagt av mej. Nu äter hon kakor istället för mat...

Ordbajs.

Kommentarer
Postat av: Madde

Har du ingen pli på ditt lilla barn??

2010-02-28 @ 17:19:51
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0