En röd Stina

Vill börja med att varna alla känsliga läsare - delar av min rumpa kommer att visas i bild.

Då har jag gjort det! Med tanke på vädret som varit i Sverige så kan man säga att jag har haft hela sommaren på mej, men det skulle alltså dröja till nu. Jag är solat mej röd, RÖD, okej inte så röd, men röd. Mycket rött här. Mest röd är jag på högra låret och så känner jag mej väldigt röd i pannan. Lite bränner det men det hade kunnat vare värre.


Röd panna och röda kinder.

Ett rött lår. Fast det det lite brunt ut på bilden?

Detta röda har jag fått på stranden där jag och E varit från ca 12.30 till ca 16.45. Jag skulle gissa på att 20 minuter, max, av dessa timmar "pressade" jag. Även E blev lite röd och men ser verkligen att "burkinin" från Pop gör det den ska, bonnbränna har hon skaffat sej.

Den övriga tiden spenderades med E och då var det mest grävande i sanden som gällde. Gräva "bebispooler"och baka sandkakor och sandtårtor. Och så gjorde vi köttbullar som gräddades i ugnen. Ett barns lek begränsas enbart av tråkiga vuxna som inte "leker med", fantasi har barnen så det räcker och blir över, det gäller bara att hänga på. Hoppat i vågor har vi också gjort. Det har vi gjort så bra så nu blir det sällan varken pip eller gnäll än mindre gråt när det skvätter vatten i ögonen. Doppa hela huvudet är hon däremot fortarande inte så pigg på, men att få en våg över sej bakifrån var ingen större fara. En fisk är född.


Igår innan läggning fick E en grimasattack :-)

E bjöd mej på en underbar sovmorgon igår och en till idag, fast idag var jag inte lika utvilad. Det berodde på att vid midnatt så kom det en ledsen liten tjej som promt skulle sova i mammas säng (att det även är pappas säng är inget hon lägger något större vikt vid). Jag var inte så pepp på det så jag la mej hos henne och hon somnade om. I tio minuter, sen kom hon igen å då fick hon helt enkelt ligga hos oss. Problemet är bara att hon vill hellre ligga nära mej än Robban och hennes ben är överallt!! Under mej och över mej, vilket gör att jag inte sover lika bra. Så idag har jag varit trött även fast jag fick sova till halv 10. De här två dagarna då hon sovit länge har hon valt att skippa middagsluren och somnat vi 21.30 istället för 22-23 och det är rätt skönt. Fast det är skönt när hon sover middag också. Vilket svammel det blev om hennes sovrutiner, jaja, är det ointressant kan ni ju alltid hopa över detta stycke. Det är ju bra att skriva det i slutet när ni redan läst.

Madde: Jag kallar inte Star Wars kläderna för unisex då de hänger på pojkavdelningen, det är ungefär som att säga att Hello Kitty är unisex. I bebisplaggen skiljer sej visserligen inte modellerna åt mellan kille/tjej men när det gäller större barn är det helt olika modeller. Så unisex, nej.
 
Och så vill jag passa på att gratta Emma Green till silvret (som om hon skulle läsa...). Kul är det, mest roligt för henne men även roligt för Sverige. Fast det hade varit roligare om Kajsa varit med och tagit medalj. Hennes kusin har jag iallafall kortishånglat med för en sisådär 10 år sen så man kan ju säga att vi har knutit ett band mellan oss.

Ordbajs.


Kommentarer
Postat av: Madde

Du har ju inte ens sett filmerna så då ska du bara vara tyst.

2010-08-02 @ 08:41:00
URL: http://parkerarrakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0