Mer ledighet tack!

Semesterns slut närmar sej mer och mer och hur mycket jag än tycker om mitt jobb och barnen där så ser jag inte ett dugg framemot att börja jobba. För det spelar ingen roll hur bra jag trivs med allt och alla på jobbet - jag trivs nämligen bättre hemma. Hur mycket jag än tycker om barnen på jobbet så älskar jag mitt egna barn mer, och hur kul det än är att se hur mycket barnen på jobbet har växt och utvecklats så tycker jag fortfarande det är roligare att se mitt eget barn utvecklas. Å andra sidan om jag inte hade mitt underbara jobb så skulle jag tog bli helt uttråkad av att gå hemma. Det som känns lite surt är att det är så långt fram till nästa ledighet!

Det borde vara obligatoriskt med en ledig vecka i månaden, dvs, jobba tre veckor och sen vara ledig en + 6 veckors semester på sommaren. Varför har vi inte så? I detta underbara land? Jag är helt övertygad om att många sjukskrivningar skulle försvinna, och att människan skulle må bättre. Så trots att vi skulle arbeta mindre så skulle landet som helhet tjäna på det.

Läste i en tidining som iaf jag som förskollärare får hemskickad att Miljöpartiet (och en del andra partier) vill ta bort vårdnadsbidraget och istället införa att om man har barn under 3 år och går ner i arbetstid till 75% så får man ett bidrag på 2500.- det skulle jag nappa på direkt! Utan att tveka! Jag ska rösta på MP.

Jag ger mej på att koka nappar nu. Hade en riktig nappjakt nyss men det är fortfarande 4 nappar som är på vift. Men jag hittade 13 så det känns helt okej. Fast jag hittade bara en med namn, en hittade jag inte, så namnnappar är det dags att köpa nya så hon har till vilan på förskolan. På förskolan är det A och O att märka kläder OCH NAPPAR!!!

Madde: nåt på 3 blev det, men då var det till fem personer så det känns ändå helt okej. Men det mesta var till mej och Robban så lite kommer det svida.

Ordbajs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0