Lördag med sovmorgon

En del piggare idag men med huvudvärk! Att jag var så trött igår skyller jag på en hel veckas arbete. Igår var jag så trött som jag trodde att jag skulle ha varit efter min första arbetsvecka. Det måste ha blivit något fel där. Men jag såg till att fixa mej en sovmorgon idag. E vaknade redan 6:45 och så tidigt brukar hon inte vakna, jag trodde jag skulle dö!! Fick över henne efter mycket om och men till den stora sängen, men redan halv 8 skulle hon upp. Jag skickade upp Robban och sov själv vidare till halv 11 då E kom och väckte mej. Robban hade då slocknat i soffan, såg det iallafall ut som, själv hävdar han att han bara vilade.

Elisia var som sagt och klippte sej igår och var hur duktig som helst! Riktigt duktig frisör också. Kan varmt rekommendera barn till Tybble Hårstudio när det är dags för klippning. Ett annat tips är att låta barnet följa med när en förälder ska klippa sej så att barnet får se att det inte är något farligt.

Före klippningen. Här håller hon låda och frågar 1000 saker om vad som händer när personen innan blir klippt.

Under, vi körde det säkra före det osäkra och lät ljuddämparen sitta kvar i munnen.

Efter. Det blev "bara" en toppning och lite uppklippt.

Dagen idag har bjudit oss på ett besök hos den lilla damens farmor/Robbans mamma. Det var trevligt och E skulle promt ha med sin nya cykel. Det gav henne ett tillfälle att träna upp sin cykelteknik. Hon föredrar varianten att hon sitter på sadel och gör ingenting medan någon annan får putta på. Den tekniken gillar inte jag och Robban så idag har det tränats på att trampa ordentligt. Ibland går det och ibland går det inte. Men kan kan hon och det är huvudsaken.

Dags att hänga tvätt...

Ordbajs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0