Söndag so far

Nu har söndagen hunnit gå lite längre fram i tiden, klockan är halv ett och jag är redo för att sova middag, det är tyvärr inte Elisia och jag är för trött för att gå ut å gå så hon får slockna i soffan sen när hon är redo. Just nu tittar hon på Saltkråkan - Tjorven och Mysak.

Fördelen när man går upp så tidigt som jag har gjort denna helg är att man hinner med en hel del (sen blir man ju skittrött också men jag väljer att bortse från det nu). Vi har hunnit slakta Robbans blomma.

Före:


Efter:

Just nu ser den som sagt rätt så slaktad ut men om det går som planerat så kommer den att växa upp igen. Köpte två nya sådana här blommor till sovrummet och det stod minsann på bruksanvisningen att man skulle hugga av den med jämna mellanrum. De som står i vasarna är "kvistarna" tanken är att det ska växa ut rötter från dem, så poff blir en blomma tre. Om det lyckats återstår att se, blommor och växter är inte min starka sida.

Vi har även planterat lite blåklint som ska växa på balkongen, det står på förpackningen att man kan plantera dem på plats. Själv är jag skeptisk, men jag testar. Testar man inte får man aldrig veta. Planteringsresan såg iallafall ut så här:

Det var även en massa jord på golvet...

Det färdiga resultatet. Det borde även ha funnits med en efterbild, hade den funnits hade den bestått av mej dammsugandes upp all jord från golvet...I de tomma krukorna kommer det att planteras tagetes, de är redan förplanterande inomhus och har börjat växa lite smått. Robban gillar inte krukorna, han tyckte de skulle ha varit svarta. Men eftersom att det var jag som handlade så var det också jag som valde :-) och eftersom att resten av lägenheten är helt färglös så tyckter jag det passar bra med lite färg på balkongen.

Efter planteringen gick vi till lekparken. Där har det bakats sandtårtor och lagats soppa, det har åkts rutchbana och det gungats. Efteråt var det pannkakslunch, sen är vi där vi är nu och jag hör att det är dags att hänga tvätt. Ritkigt tråkigt, extra tråkigt då jag plockade in all nytvättat tvätt igår och jag inser nu att soffan kommer fyllas med ren tvätt idag igen. Ett dygn utan tvätt i soffan - nästa rekord ;-)

Madde: Säg det till Sickan - det är han som ska måla inte jag.

Ordbajs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0