Göteborgsresan

Då är man hemkommen från Göteborg och det har t.o.m hunnit gå en dag - hinner aldrig blogga känns det som. Eller jo det gör jag men jag har prioriterat att sticka. Jag har sagt till mej själv att inte ha förmånga projekt igång samtidigt och då måste man ju ta sej tid till att avsluta det man påbörjat. Så nu är snart framstycket färdigt på E:s pippitröja sen är det i princip bara ärmarna kvar och i.o.m att de är minsre så borde de ju också fortare. Men det behöver ju inte vara så.

Göteborgsresan då. Resan för mej och E börjar med att vi tar bussen till stationen. E tyckte det var hur kul som helst att åka buss och "stutsade" i mina armar när hon förstod att vi skulle åka buss. Väl på stationen fick vi vänta på tåget i 50 min och eftersom att vi var duktiga och var i tid så blev väntan totalt 80 minuter - inte kul. Som tur var så kom Sofia och Ida och väntade med oss så det blev lite lättare. De andra mupparna gick på i Hallsberg. Totalt kom tåget fram till Götebrog 70 minuter sent - skäms på er SJ!!

I Göteborg så ville jag ta taxi till hotellet i.o.m att vi hade både en massa packning och småbarn med oss. Det ville inte Madde så då blev det tydligen inte så. Det blev spårvagn. Och det var väl okej hittills. Men när vi kom till Liseberg så var bl.a Madde (27 år) så åksugen så hon hade inte tid att hjälpa till med att släppa allt bagage till hotellet. Hon fick även med sej tre till på sin sida. Så det var jag och mamma som fick göra det + att vi hade med E i vagnen så det var en person som fick ta större delen hela tiden. När man heller inte hittar så blir det inte lättare. Jag hade ju räknat iskallt med att vi tillsammans skulle ta taxi och hade därför inte skrivit ut någon karta. När vi sen skulle hem så tyckte Madde hade vi kunde ta taxi - hon hade inte ens släpat upp något bagage!! (jag säger upp för det var uppförsbacke) utan när hon gick uppför så hade hon bara sej själv att släpa på. Lat!

När jag och mamma hade checkat in oss alla så satte vi oss i en taxi och åkte till Villervalla och jag köpte kläder till E för 1500.- och mamma köpte en klänning som hon ska få i julklapp. Taxin dit kostade 200.- så man kansäga att E fick kläder för 1700.- men de är ju så fina. Bild kommer någongång när jag kommer ihåg.

Efter det skulle jag och mamma ta oss till Liseberg och vi gick och gick och gick och kom aldrig fram till Liseberg. Istället kom vi till den gatan som hotellet låg på. 1½ snurrade vi runt. Jag har fortfarande ont i mina benhinnor.

Sen gick vi ner till Liseberg och jag, mamma och E roade oss med att titta på när de andra åkte. E hade så mycket energi så hon gick nästan hela vägen till Liseberg själv och dansade hur mycket som helst vid entren. "Stackarn" fick ju sitta i vagnen i 1½ timme när vi försökte hitta tillbaka från Villervalla.

Dagen efter gick vi på bokmässa - jag kan inte rekomendera att ta med en 1½-åring med en massa spring i benen. Men det var kul, jag åkte därifrån betydligt fattigare men med 10 böcker, 3 spel och ett pussel. Som e pusslade på tågresan hem. Måste trimma henne till att se på DVD på datorn, praktiskt när man ska åka långt.

Efter det blev den en blixtvisit på universeum. Där tittade E på alla vattenfall och jag tittade på fiskar, både stora och små.

Sen fick jag, Madde, Sofia och Tom gå och hämta bagaget på hotellet. Jag anser att jag skulle ha fått dispens från det då jag var en av två som släppade upp allt. Nästa gång tar vi taxi. Eller så hjälps ALLA åt med bagage tills det är incheckat!

(smygbloggar på jobbet, därav inga bilder, sitter å kollar stickmönster oxå)

Ordbajs.


Kommentarer
Postat av: Madde

Fan det här är ju personangrepp

2009-09-30 @ 10:56:31
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0