Dagens shopping

Det räckte inte med en månadshandling av mat för mej, utan jag var tvungen att ta mej upp på stan och shoppa lite till mina nära och kära. Jag köpte dock inget till mej själv.

Till Elisia blev det:


Två t-shirts en mössa och ett par gummistövlar, som jag självklart tog i en för liten storlek så dem måste jag åka å byta. Sen köpte jag två par vantar också i samma ränder som mössan, men Elisia tyckte det var roligare att leka med dem:


Ida (och Emil fast han är inte med på bild) är också roliga att leka med. Hela kalaset kostade iallafall mej en hundring, hade ett presentkort på 500.- som Elisia fått av sin farfar. Han kommer alltid med presentkort, och ännu bättre så är det i butiker jag tycker om att handla i!!! Fast jag måste nog begränsa mej lite, ungen har ju lixom kläder så det räcker och bli över, fast t-shirts har hon bara ett par stycken, så det borde ju vara okej att köpa?

Köpte en slips till Robban också, en försenad födelsedagspresent. En rosa, och ingen fisrosa utan ROSA!! Fast inte ritkigt så rosa som Alcazar-Anderas hade i melodifestivalen, tror det blir så i Örebro, utbudet är som sagt inte det största. Fick gå runt och leta lite innan jag hittade den, tittade på HM (hade inte en slips!) och dessman, sen gick jag till Jonells (stavas hur?) och tänkte att Micke måste ju ha rosa slipsar i sortimentet. Rosa slipsar hade han; fisrosa och randiga. Men det bästa han visste att gubben på Brothers favoritfärg är rosa. Så det var bara att knalla dit och mycket riktigt där fanns den. Fick t.o.m handla av ägaren, Jocke nånting, fast det visste ju inte jag då. Men när Robban beskrev hur ägaren såg ut så förstod jag ju det. Så jag skulle ha sagt att den var till Robban då kanske jag hade fått rabatt - Robban har nämligen dragit lite sladdat i hans relaxavdelning, tänk om alla kunde ha en egen relax....

Sen köpte jag present till Tom också, lika bra att ha det gjort. Ingen bild då det redan är inslaget, dessutom så kan ju nån annan  se det och skvallra för honom om vad han ska få och det vill jag ju inte.

Nu ska ni ju veta att det var jag som var och shoppade, d.v.s det flöt inte helt flelfritt. Cyklade upp på stan och gick in på POP (där Elisias kläder inhandlades) fick en trevlig överraskning då jag upptäckte att Maya, som jag har jobbat med på JC numera jobbade där (så nu måste jag ju handla där!!). Vi pratar lite samtidigt som vi letar på det jag ska ha, för det har jag redan sett på nätet. Går fram till kassa och Maya börjar slå in det jag ska ha och jag börjar leta i plånboken, och letar, och letar - kontokortet är hemma *suck*. Fick cykla hem igen och sen tillbaka. Väl tillbaka så hade Maya gått på lunch och jag hade tappat bort mitt körkort och man var tvungen att visa legg för att betala med kort. Så då var det bara att gå och ta ut pengar, det var med andra ord en väldigt omständig hundring.

Visste ni att omständig egentligen stavas omständlig, fast jag tycker det ser helkansigt ut...

Ha det bäst! Själv ska jag göra det skolarbetet som jag egentligen skulle ha gjort under dagen, och lägga fram kläder tills imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0