Mätt och trött

Tror jag har lyckats göra det som var tänkt idag och lite till. Fast jag hade nog behövt plugga lite till, men så är det ju jämt. Gjorde iallafall klart collaget till förskolan, självklart glömde jag ta kort på det. Men det var turkos botten och sen bilder på mej, Robban, Elisia och hennes kusiner Ida och Anton. Kom på sen att man kanske skulle ha bilder på faddrarna?

Angående rubriken så är jag trött för att jag har tränat, och mätt för att jag har ätit pannkaka *mums* ändå så åt jag inte så många. Fyra tror jag det blev, brukar kunna äta ett par till iallafall. Men idag tänkte jag att nu ska jag bara äta mej mätt och inte proppmätt och det är jag glad över. Många gånger kommer ju mättnaden efter en liten stund och så var det verkligen här. Så jag blev proppmätt ändå.

Har ringt och "bokat" tid för klippning också. Säger man bokat tid när det är hos någon man känner? Visst finns det de som känner sin frisör, men den är lilla damen jobbar inte som frisör. Ellen ska iallafall klippa mej imorgon, ska bli spännande. Hon gick nämligen frisör i gymnasiet men sen har hon typ inte klippt nånting. Så jag har sagt att hon får träna på mej. Har inte kliipt mej sen i maj förra året (frisörskräck) så det kan ju knappast bli sämre.

Har fått de nya blöjorna också. Riktigt fina. Madde - det är one-size blöjor så du kan använda dem fårn start på dina blivande bajskorvar. Tyvärr så glömde jag ta kort innan jag la dem i maskinen. Eller rättare sagt jag är så ivrig att få testa dem så jag ville tvätta dem så fort som möjligt. Hade ju gott och väl kunna tagit kort innan. De hinner ju ändå inte torka innan Elisia ska sova så de blir inte testade förrän imorgon ändå.

Kan bjuda på en tvättbild, mycket intressant måste jag säga *haha*



Så här borde det se ut hos att familjer som har blöjbarn! Tänk vilken insats för miljön det skulle bli. Visserligen så tvättas det ju en del, men vad är det mot ett stort sopberg????? Köper men dessutom blöjor begagnat och även säljer vidare sen när ens egna barn är färdig med blöjor så är det ännu bättre. Själv har jag blandat med nytt och begagnat, tyvärr så finns det inte så mycket pocketblöjor att köpa begagnat och det är ju dem som är bäst! Men jag kommer garanterat att sälja dem vidare sen....tror jag, eller mitt lilla barn kanske vill ha dem till sina barn? Känner jag mej rätt så blir de nog kvar, har lite svårt att skiljas från fina saker.



Tog en bild fast de inte har torkat riktigt. Båda blöjorna är mörkare än på bilden, den lila ser inte heller så blå ut som på bilden. Jättefina är de!! Nu är de utan stoppning så de kommer bli lite fylligare sen. Vill prova dom nu!!

Hmm, ingen Elisiabild idag? Måste ta massa kort på henne imorgon så ni får se hur söt hon är!!

Nu är det dags att smörja in hela mej!

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Madde

Mycket dålig stil att jag inte fick vara med på collaget.

2009-02-05 @ 14:43:09
Postat av: andrea

hej!

Jag har med köpt tygblöjor från coolababy, men när jag fick hem dem (beställde från kina) så står det att man bara kan tvätta dem i kallt vatten på tvättrådslappen... hur har du gjort? går de att tvätta i 60 grader?

MVH:andrea

2009-04-28 @ 16:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0