Min kamera har vaknat!!

Min kamera har vaknat till liv!!! Här är resultatet av det:


Elisia som leker med den nyaste leksaken. En fågel man kan sätta på handen/armen och klämmer man med handen i näppen så piper den, det har hon dock inte lyckats med än. Det är skönt.



En koncentrerad Elisia. Hon är koncentrerad på mina vantar, ibland är de små väldigt lättroade.

Annars så har jag haft en bra dag. Vaknade straxt före sex, gick upp och fixade mej. 6:50 väcke jag Elisia matade och fixade henne, 7:30 åkte vi hemifrån. 7:50 åkte jag i raketfart från dagis. Fort hem och parkera bilen och upp på cykeln och iväg till Almbyskolan där jag har min praktik. Anledningen till att jag åker hem och parkerar bilen är att vid skolan så är det ont om parkeringsplatser, och de som finns är väldigt nära skolgården och där flyger till bollar huller om buller. Vill inte ha en sån på bilen. Sen är det väldigt bekvämt för jag cyklar hem på lunchen och äter, tar max två minuter.

Hade min första lektion idag, i religion, kristendom, för att vara lite mer precis. Eleverna ska den här veckan dramatisera en bibelberättelse. Jag trodde inte att de skulle tycka det var så roligt, men de är grymt duktiga! Jag var iofs väldigt noga med att påpeka att vi ska få in mycket på kort tid eftersom att jag inte är där så länge, och de var verkligen effektiva. Kanske inte alla till 100% men mycket, mycket bättre än vad jag trodde.

Kan tillägga att jag fick massor med beröm av min handläggare, hon tycke jag hade gjort genomgången skitbra! För det kan jag bara tacka min gamla handledare, Patrik på Norrbyskolan i Örebro, riktigt bra handledare. Till alla som läser till lärare i Örebro kan jag verkligen rekommendera honom som handledare.

Madde: Jag tror ungarna vet att google finns. Tyvärr har de inte lärt sej att kritiskt granska källorna än, kanske ska lära dem det istället? haha.

//Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0