Hello Kitty

En del saker tar längre tid än andra att upptäcka. Jag och E åt på McDonalds idag (eller åt den gjorde vi iofs hemma) och E fick en Happy Meal och idag såg jag vad handtaget på kartongen föreställer. Jag har aldrig reflekterat över det förut, bara tyckt att det är ett mycket opraktiskt handtag att bära i.

Idag såg jag tydligt att det är McDonalds M:et. Hello Kitty ja, en figur jag inte gillar, jag har lixom inte förstått grejen med henne? Hon är ingen, bara en figur som råkar figurera överallt och lite till och är väl överrepresenterad bland flickbarnkläder. Nu har hon även hittat till McDonalds så nu har E fått sin första Hello Kitty leksak, nån liten onödig låda som hon hittills lekt med i fem minuter och påpekat att det är Hello Kitty på den.

Nu till den stora frågan: Vem är Hello Kitty?

Jag har full förståelse för att det finns Bamse-, mumin-, pippikläder m.m. för de är figurer som finns i olika former för barn (bok, serie och tv). Men Hello Kitty, vem är hon? En liten uppritad figur som endast är till för att tjäna pengar på. Och för att "visa" små barn vad som är "inne" och "ute".

Nej nu har jag ont i magen varför vet jag inte men ont gör det! Långt ner i magen och det är inte lingonvecka, spunk kanske?

Upplysningsvis påminner jag er om att jag har slingor i håret nu, hade tänkt att göra mer till systers bröllop i höst men nu blir det mörkt istället. Långt kommer håret att få bli också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0