Promenadtrask

Idag har jag varit ritkigt hurtig - jag har varit ute och traskat runt med Elisia i vagnen. Anledningen till denna hurtighet är att jag behöver röra på mej, fukten i graderoben börjar tyvärr ta över. Krymper kläderna så måste ju jag också krympa! Sen är Elisia inte helt frisk och då är det alltid bra med frisk luft, det är det när man är frisk också men då brukar hon inte behöva sova på dagen. Somnar på dagen gör hon nämligen bäst i vagnen. Sen har hon sovit i ytterligare en halvtimme i soffan efter promenaden, så sjuk är hon. Blir nog ingen påsklunch för henne i Sannahed imorgon.

Hittade iallafall en lekpark som såg roligare ut än den vi har här. Den vi har här är rolig för de minsta och för de största men för de mittemellan är den lite seg. Rutchbanorna är antingen små eller JÄTTESTORA, men i den här lekparken jag hittade så fanns det en som var lite mittemellan. En sån som finns i stora lekparken i Sannahed. Så ett besök till den lekparken blir det när LillaPrutt friskat på sej (inte till den i Sannahed uten den som jag hittade).

Att jag hittade lekparken beror på att jag idag var lite modig när jag gick. I vanliga fall går jag samma gamla väg om och om igen men nu vågade jag mej på något nytt. Det berodde på att jag inte hade någonl ust att gå längs stora vägen med alla dessa bilar som promt måste åka framåtebax och spruta ut avgaser på mej och LillaPrutt, idag ville jag har lite friskare luft. Så det blev till att traska igenom bostadsområden. Såg en massa små hus som låg packade på varandra och konstaterade att så vill jag inte bo. Ska jag bo i ett litet hus som plutträdgård som ligger som en inpackad sill så ska det vara radhus. Det känns mer natruligt. Varför ha ett fristående hus om grannens husvägg ligger 5 meter från min?

Sen vid där där lekparken jag hittade såg husen på ena sidan helt okej ut och hade en, vad jag tycker, normalstor trädgård. På andra sidan låg det dock skokartonger i tegel bredvid varandra. Som såg hur tråkiga ut som helst! De är säkert jättefina men så tråkiga. Nej, fristående-hus-människa är jag nog inte. Blir det hur någongång blir det nog radhus. Fast helst lägenhet med uteplats.

AnnSofie: Håller med om att det borde vara sommartid året runt. Ljust på kvällarna och inga omställningar - mycket bättre! Ja det är den härliga Siri som du känner! Hur kul som helt att jobba med.

Ordbajs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0