Finnes 3:a, önskas 4:a med uteplats

Då har jag gjort det som de allra flesta gör när lönen kommer - betalat räkningarna. Det är aldrig kul. För stunden känns det väldigt skönt att inte bo o något stort hus. Man blir som sagt inte rik av att vara förskollärare. Men lönen räckte till det den skulle men inte så mycket mera tyvärr.

Hade jag haft ett hus att betala på hade det varit knapert, kanske kanske ska man lägga ner de planerna tills föräldraledigheten är avklarad? Visst har vi råd med  hus med det kräver som sagt en del omprioriteringar i ekonomin som jag, om jag ska vara helt ärlig, nog inte är helt redo för än.

För stunden känns det vettigare att lägga ut denna lägenhet på bytes och hoppas på att någon snäll sak vill bya bort sin 4:a med uteplats mot en 3:a på tredje våningen utan hiss. Om ni känner denna snälla sak, eller om det är du som är den snälla saken, var snäll hör av dej!!

Ordbajs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0