Ett problem för mej

I det Erikssonska-Welinska hemmet finns det ett återkommande problem. Eller ett problem för mej, han den där jag bor med verkar inte bry sej alls. Det jag anser är ett problem är han medveten om och kommer inte att komma som en nyhet och slå ner honom.

Problemet heter tvätt, inte vilken tvätt som helst, att det blir en massa tvätt här är jag medveten om och att tvättkorgen och tvättmaskinen behöver underhållas är ingen nyhet för någon av oss. Det är inte problemet. Problemet är när tvätten är färdig.

Jag anser att han den där jag bor med inte är något barn, utan (ska iallafall föreställa) en vuxen man. Han har innehar de fysiska tingen som krävs för att LÄGGA IN SIN JÄVLA TVÄTT SJÄLV!!! Nu är det inte så att jag inte kan göra det åt honom, det kan jag, men bör han inte kunna fixa det själv?

Det har funnits en period då jag la in hans tvätt man kan då tycka att problemet borde vara ur världen, men nej. Då fick jag hela tiden frågor om var är den skjortan, är den tvättat? Var har du lagt den vita t-shirten? (jag tar fram en vit t-shirt), nej inte den! Den andra!! Om du är smartare än ett rövhål fattar du vad jag menar.

Det skulle funka att jag la in hans kläder om det inte vore för att det för mej är kaos i hans lådor/garderob. Jag vet heller inte vilka kläder han vill ha i byrå, resp garderob. Jag har sagt åt honom att jag mer än gärna (kanske inte mer än gärna men att det är okej) lägger in hans kläder OM JAG BARA VISSTE VAR DE SKULLE VARA.  Var kläderna ska vara tycker jag är upp till honom att visa mej, samt städa ordning i sina lådor för nu är det kaos!

Ett tillägg är att de fånger gånger han viker ihop tvätten så lägger han inte in mina kläder med motiveringen att han inte vet var de ska ligga. Jag begär heller inte att han ska göra det, men av någonanledning verkar han tycka att jag ska lägga in hans tvätt då han inte gör det själv.

Inköps stopp på kläder är vad han skulle ha, och var han ett barn i familjen så skulle han ha det. Tyvärr kan jag inte påverka det då han betalar sina kläder själv.

Ordbajs.


Kommentarer
Postat av: Madde

Haha Daniel har samma problem som dig, det är kaos i mina lådor men ordning i hans.

2010-09-28 @ 22:23:50
URL: http://parkerarrakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0