Klädrensning och en funnen förrymd bankdosa

Då har äntligen den förrymda bankdosa kommit fram. Bara en vecka försent. Jag har nämligen redan fått köpa mej en ny på banken för 250.- så det passar ju bra att komma fram NU.

Den hade gömt sej under en av Robbans alla klädhögar han har haft i vardagsrummet. Så vems felet var och vem som ska hosta upp dollars är en definitionsfråga. Är det jag som har varit slarvig och bara lagt ifrån mej bankdosan på soffans armstöd och sen vikt ihop Robbans tvätt och råkat lagt den ovanpå? Eller är det hela Robbans fel för att han har varit så lat och inte lagt in sina kläder? Som sagt en definitionsfråga.

Jag kan erkänna att jag ser en del av det som mitt fel men jag anser att det stora felet är Robbans - alltså borde han betala.

Att han äntligen fick upp röven ur soffan och faktiskt plockade in sina kläder var tack vare mej (annars hade bankdosan fortfarande varit borta och även tvättpåsen som jag letat efter låg under hans kläder). Det är så att vi har lite (mycket) förvaringsbrist här och för mycket kläder. Jag har då tänkt ut en ny möblering i sovrummet som med ögonmått bör rymma både garderober och en spjälsäng, samt byrån som vi har nu och även en bokhylla till. Sängborden ryker dock då. Men jag hann bara nämna ordet garderober så skrek han den där jag bor med: NEJ!! Tydligen skulle det se helt övermöblerat ut. Han fick då order om att rensa ORDENTLIGT bland kläderna.

Jag började såklart att rensa direkt bland mina kläder, hurtig som jag är, han den där jag bor med fortsatte spela. Jag svor tyst högt i mitt huvud. Men efter ca 5-10 minuter började Robban också rensa. Tillsammans gissar jag på att det blev ca 7 fulla ICA påsar med kläder som åkte ut. En del i soptunnan och en del kommer hamna i en container tillhörande myrorna. Kläderna till myrorna var enbart från mej så jag tror nästan Robban har någon fobi för att se andra människor i hans gamla kläder.

Skrytsam som jag är vill jag berätta att det nu finns mer plats och är mer sorterat i mina lådor och i min garderob än i Robbans. Då har Robban ändå en mer garderob än mej och borde ha mer plats över.

Innan vi roades oss med detta roliga så var vi på Lek&Buslandet. Det uppskattades!! Dessvärre låg kameran väldigt fint och stilla i väskan hela tiden och gjorde ingen nytta alls. De bilderna som blev tagna finns i Robbans mobil och den är inte här. Inte Robban heller.

Ordbajs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0