En massa skit

Inget inlägg idag, beror på att jag har varit så fruktansvärt trött!! Delvis pga sömnbrist, blev väckt kl 1 inatt av sms och kunde inte somna om. När jag väl höll på att somna om så ringde Robban och försökte få mej att tycka att det är okej att vi har folk som sover över i vårat sovrum!! Hur tänker man då undrar jag?? Jag har absolut inget emot att folk som jag känner sover över, missa buss m.m. kan hända alla MEN då sover man på soffan! Och får finna sej i att vakna när E vaknar. Passar det inte så får det vara så.

Det är nu två gånger som Robban försökt med detta och tack och lov har folket han försökt det på haft vett att tacka nej. Två fyllon i sovrummet är mer än jag klarar! I ren protest flyttade jag inatt min del av sängen till soffan och ska jag vara helt ärlig var det riktigt skönt! Att hålla sej på sin sida av sängen är inte Robbans starka sida när han är onykter och hans armar och ben som landar tungt på mej är inte skönt någonstans. Luften ska vi bara inte tala om - mycket fräschare att inte vakna i alkoholångor.

Sen har det inte hänt något roligare idag, Robban har sovit bort större delen av dagen och jag har varit allmänt skitförbannad pga av det. Att han är ute ofta skiter jag i, snarare kan jag tycka det är mysigt att sitta och titta på barnfilm och äta lördagsgois med E, men man går upp i skälig tid dagen efter. Idag gick han upp vid 4 och det är inte okej någonstans. Just nu sitter vi båda i soffan och har gjort så ett tag, ingen av oss har sagt ett ord till den andre. En tyst kamp så att säga. Då jag är hur trött som helst och snart kommer gå och lägga så kommer jag utan problem vara tyst längst. Ett tillägg är att jag upplever det som en tyst kamp, vad Robban tänker vet jag inte då han inte säger något. Men om någon skulle fråga skulle han bestämt förneka det, han skulle säga något i stil med att han ändå inte hade något att säga.

Det roligaste som hänt idag är att E fick cykla iväg till närmsta bensinmack så att vi kunde fylla hennes däck med luft och jag passade på att lämna tre fulla kassar med kläder till myrorna. Oteknisk som jag är fick jag gå och be om hjälp med att fylla däcken...För att slippa den pinsamheten så har jag redan för några dagar sen, eller om det var en vecka? bett Robban hjälpa till med det, men eftersom att han inte gått upp ur sängen när vi gick iväg så var jag helt övertygad om att han inte ens skulle sticka ut huvudet genom dörren idag. Vad jag vet så stämmer det iallafall hittills och jag tror inte han går ut något ikväll heller.

Nej inget roligt inlägg framförallt inte om man heter Robban. Men väljer man att sova bort en hel dag och sen inte göra et skit för att kompensera det utan snarare påpeka att: Så här lever jag med liv. - Så förjtänar man helt enkelt inte bättre.

Dagens sanning.

Ordbajs.


Kommentarer
Postat av: Madde

Skaffa dig en kompressor och fyll luften hemma, funkar bra här även fast det är Daniel som får fylla luften. Jag hade vart fly förbannad om min karl hade sovit så länge. Än så länge har inte detta hänt.

2010-10-04 @ 19:32:43
URL: http://parkerarrakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0