Barnvagnsdiskussion

VAB igår och idag, helt okej måste jag säga. Väldigt okej med tanke på att själv inte är helt friskt. Men imorgon blir det både jobb och förskola för oss slappisar hemma. Hosta är anledningen till att E är hemma. Det var inte kul att höra henne natten till igår, flera timmar höll hon på och sov sen till 10, vilket var rätt skönt :-)

Sitter och tittar på barnvagnar och självklart har jag kärat ner mej i en som Robban tycker är dyr, ful, onödig och fan allt. Grejen är den att den förra vagnen var både tung och trögstryd och jag kan inte se någon anledning till att jag ska ha den igen när den är som sagt både tung och trögstyrd. Solblekt är den också.

Han den där som har åksikter om en vagn han knappt har kört påstår att den är ssååååå mycket bättre att köra i snö då det är fyra stora och klumpiga hjul. Att han aldrig aldrig ens har kört vagnen i snö är inget han bryr sej om. Jag har däremot kört vagnen i snö, oplogat. Det var ett rejält träningspass. Inte i positiv bemärkelse. Inte för att jag har något emot att träna men inte i samband med att jag ska hämta barn på förskolan, vagnen var med andra ord tom och ändå helt sjukt svår att köra. Köra hem från förskolan med barn i var ännu värre. Att dra den upp och ner för trappen var inte kul det heller.

Ännu en argument för en ny vagn är även vagnens tyngd. Tung är bara dess förnamn och det var ett helt projekt att få in den i bilen. När jag skulle lyfta i den så slutade det hela tiden med att jag fick ta i med en massa kraft och då fick jag bara in två av däcken, de som satt på samma sida. Sen fick jag putta in resten. Jag fick då klagomål på att det repade det dära plastskyddet som skyddar där bak i bagaget. Detta förnekar han den där jag bor med att han har klagat på. Jag kommer däremot ihåg det väldigt tydligt då jag blev skitirriterad på att han inte kunde lyfta in den i bilen om det nu är så lätt som han påstår.

En ny vagn kommer det bli. Då det är jag som till 99% av gångerna använder vagnen så har han den där jag bor med inget att säga till om :-) En ny vagn till mej tack! Beställningen kommer att gå av stapeln så fort vi har varit och klämt och kännt lite mer på den. Av någon anledning vill Robban vara med och göra det, varför vet jag inte då han garanterat inte kommer använda denna mer än den förra.

Ett problem jag har är vilken färg jag ska ha. Liggdelen lutar åt att den blir beige, då Barbro kommer vara liten i sommar och jag tycker då det är mer parktiskt med en ljus vagn. Sittdelen vet jag däremot inte, mörkgrå eller mörkgrön är frågan. Robban säger svart men då säger jag nej. Den kommer bara bli onödigt varm och bli solblekt, precis som den förra.

Ordbajs.


Kommentarer
Postat av: Madde

Och den gamla står ju hos mig nu så den får du inte=) Om jag inte ångrar mig o köper en ny.

2010-10-06 @ 17:57:41
URL: http://parkerarrakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0