Spartips!

Har ingen inspiration för tillfället, bjuder er på ett fungerande spartips istället...

Mitt allra bästa tips är att skaffa ICA, eller COOP-kort med VISA på. Handlar man mest mat på ICA skaffar man ett coop-kort med visa, handlar man mest på COOP skaffar man ett ica-kort med visa. Sen har man självklart ett bonuskort på ICA resp. COOP som man drar varje gång man handlar.

Hur tjänar jag på det då? jo jag får dubbla bonusar. I det Erikssonska-Welinska hemmet handlas det mest mat på ICA. Vi har då ett vanligt ICA-kort som vi drar varje gång vi handlar. Vi har varsitt som är sammankopplade. Sen betalar vi med COOP-kortet som vi har VISA på, vi får då bonus där med.

COOP-kort med VISA fungerar som så att man måste ha en kredit (av någon dum anledning), vi valde att ha den lägsta kreditnivån. Sen sätter vi in mat och bensinpengar på kortet. Så all mat och bensin betalar vi med COOP-kortet och därmed får också bonus på det. Sen händer det även att kortet används till diverse nöjen, Robban brukar använda det på krogen och jag använder det till kläder. Eftersom att vi lever i ett samhälle där vi kan använda dator och internet så är att det bara att sätta in mer pengar på det kontot, om det har använts till något annat än vad är som syftet med det.

En annan fördel, tycker jag, är att nu kan både jag och Robban handla mat. Tidigare flyttade Robban över matpengar till mitt konto och då hamnade matinköpen på min lott vilket jag tycker är skittråkigt. Robban tycker säkert också att det är tråkigt därav att han skickade mej att göra det. Nu har han ingen ursäkt till att skicka mej - han har t.o.m ett eget kort :-)

Hittills iår har vi fått 5 eller 6 bonuscheckar från COOP. Alltid trevligt.

Ordbajs.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Smart

2010-05-22 @ 20:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0