Många saker gjorda

Halv 9 började min dag idag och den är fortfarande inte färdig, men jag hoppas på att det inte blir en överdrivet sen kväll - det finns dock risk för det då jag börjat läsa en bra bok. Jag har då en tendens till att läsa halva natten. Att dagen idag började halv 9 berodde på att jag ställt klockan på det. Att jag gjort just det berodde på att idag skulle jag och systrarna upp på stan och prova klänningar. Eller Sofias var redan beställd och ska komma om nån månad, men jag och Madde beställde våra idag. Bild finns i hennes blogg. Färgerna vi ska ha är inte som på bilden men det har Madde skrivit så fint för den som orkar läsa.

Passade på att fixa lite annat på stan när jag ändå var där (jag har ju så långt...). Jag köpte mer garn till min kommande brorsdotters present och så köpte jag hårspännen till Elisia. Måste ha haft en helt underbar tur när jag köpte dem för det fanns hårspännen utan Hello Kitty, jag har en allergi mot henne så hon måste undvikas!!

Sen gick vi till Kreperiet och åt - jag tog en La Speciale. Den består av en stor pannkaka med chokladsås, nutella och glass. En riktig Stina pannkaka med andra ord.

Vid ett var jag hemma och passade då på att sitta stilla fem minuter i soffan och bara njuta av tystnaden. Robban och Elisia hade åkt till Ylva för att gratta henne på födelsedagen. Ylva är Robbans mamma för den som inte visste.
 
Under tiden de var borta hann jag städa hela lägenheten, att jag hann städa och att jag faktiskt gjorde det är två olika saker. Nästan hela lägenheten är städad, resten får jag ta tag i imorgon. Elisias rum är iallafall storstädat! Den lilla damen har lekt bort mitt körkort och jag rev ut alla möbler i hennes rum och vände upp och ner på alla lådor i jakt på den lilla plastbiten. Dessvärre är den lilla plastbiten fortfarande försvunnen. De andra rummen har fått nöja sej med att "bara" bli dammsugna, moppade och lite allmän röjning. I köket torkade jag även av kaklet och så vek jag ihop tvätten som låg i soffan. Jag är nöjd! Imorgon är det tyvärr dags för badrummet och att torka av skåpluckorna i köket - de ser förjävliga ut på ren svenska.

Något som verkligen förvånar mej är att jag hinner med så mycket mer i städväg än vad Robban gör när han är själv hemma. Kan inte ritkigt förstå det där. Då hann jag ändå sitta en hel del vid datorn och fylla upp ett bad också. Badade gjorde jag dock när de kommit hem.

Nu sitter jag här och Elisia tittar på Lotta och äter lördagsgodiset hon fick av sin farmor

Choklad överallt, tur att hon är nakenfis ;-)

Ordbajs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0