En tripp på stan

Vabbar idag med. Tycker det är svårt att veta när barnen blir friska. Natten mellan måndag och tisdag hostades det hela tiden och igår så hostades det en hel del. Hur ska man då veta om det ska hostas dagen efter eller inte? Jag tog det säkra för det osäkra och var hemma en dag till. Det hade inte behövs för idag har det inte hostats något alls. Så imorgon blir det jobb och dagis.

En helt underbar natt fick vi också. Klockan 18 däckade E i soffan och blev skitförbannad när jag försökte väcka henne så det var bara att bära in henne i sängen och få på blöja och pyjamas. Halv 9 vaknade hon och fick hostmedicin sen sov hon som en stock till 7 imorse. Som förälder njuter jag!

Förmiddagen började med att Robban ringde och ville ha PUK-koden till det mobila bredbandet vi har (det används just nu på hans jobb och det var nån mupp som hade tryck fel kod för många gånger, tydligen är det dumt att fråga efter koden...). PUK-koden hade gått upp i rök så det var bara för mej och E att ta oss upp på stan och besöka 3-butiken för att få en ny. Hurtiga som vi är så cyklade vi. Nackdelen var dock att vagnen blev kvar hemma. Inte kul då E med jämna mellanrum får för sej att hon inte kan gå.

På väg upp på stan stannade vi till vid lekparken i Statsparken så att det lilla livet skulle få springa av sej lite. Det var populärt så det ska vi göra om. Nästa gång med matsäck.

Väl uppe på stan så fixade vi koden sen gick vi runt lite för att tillslut hamna på Njuta där vi fikade. De höll tyvärr på att byta nån kortterminal eller nåt så de tog bara kontanter - som jag inte hade. Tur att jag har en Robban som trollade dit sej med pengar så jag inte behövde ta en omväg förbi en automat, det kändes nämligen jobbigt.

HM fick också ett besök av oss, och jag hittade en hel del men gick därifrån tomhänt. Orsak till är en tom plånbok. Hade enbart med mej ett bonuscheck och jag hade tänkt att köpa ett par short för den. Shorts hittade jag men inte i rätt storlek. Eller 38 var egentligen precis lagom, men jag ville ha dem lite stora så då var de helt plötsligt försmå. 42 var som tur var på tok för stort - hade de passat så hade det blivit hårdträning för mej. Så det blidde inget :-( Jag får helt enkelt göra ett nytt försök när lönen kommit.

Ann-Sofie: Muffinsen för riktigt goda! Rekommenderas!

Ordbajs.


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Kan tyvärr inte äta några förrens om en vecka... Men när halsen läkt tänker jag äta massor =)

2010-05-20 @ 09:58:55
URL: http://pz2-pz2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0