Mögeluppdatering

Öbo-snubben ringde idag och jag trodde att jag skulle få en chock när han säger att han och några snickargubbar ska komma hit redan imorgon! Robban pratade med honom för en vecka sedan när jag upptäckt det nya möglet samt att det börjar lukta. Då berättade han för Robban att de ville borra/ta upp lite hål i taket för att se på isoleringen, de skulle komma v 11. Så tänk er min chock när jag fick reda på att de skulle komma redan imorgon - det är ju fortfarande v 10. Jag trodde inte att statliga bolag kunde göra något på utsatt tid - än mindre före den utsatta tiden!

Nu till der roliga "skämtet" öbo-snubben drog för mej. Det kan vara isoleringen som det blivit något tokigt med och som därmed orsakat möglet - inte fel på taket. Det har jag lite svårt att tro på i.o.m att jag känner i kökstaket att det blir blöt när snön på taket smälter. Sen till det ännu mer roligare, om det är isoleringen som det är fel på (han sa många gånger att han hoppades på det) så var det bara att spruta in något mögeldödande medel som bestod av klor. Efter det var det bara att tapetsera om så var det klart! Det har jag lite svårt att tro på...eller mycket svårt...

Tydligen så har de haft isoleringsproblemet på norr någonstans, men även takproblem på nån byggnad i Tybble, vilket gör att jag ännu mer tror på takproblem även här.

När Robban pratade med öbosnubben sist så sa Robban till honom att vi upptäckt mögel i ytterligare ett rum - det verkade öbo-snubben ha missat helt. Jag sa det till honom idag och han lät som ett frågetecken...

Tog nya bilder idag för att kunna se om det blivit mer på en vecka.


Elisias rum där det är som mest. Det var i hennes rum öbo-snubben var mest intreserad av att ta upp ett hål. Kiss my ass säger jag bara. Tror han på fullaste allvar att jag tillåter att min LillaPrutt utsätts för ännu mer mögel?!!


Stora sovrummet, som ligger vägg i vägg med en annan lägenhet - min gissning är att även de är drabbade...


Köket - inget mögel än men fuktskador...

Madde: Jag vet att det är mycket jag vill ha och tro det eller ej men det gäller dej med!

Ordbajs.


Kommentarer
Postat av: fia

Vad är väggarna gjorda av? Gips, betong, ytong eller tegel. Dessutom är det ett kommunalt bolag inte statligt.

2010-03-12 @ 19:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0