Söndagens ordbajs

Denna dag mina damer och herrar har varit fruktansvärt seg!! Eller seg och seg, jag har varit så trött! Elisia har varit hur snäll som helst, suttit å tittat på Saltkråkan, Lotta, Astrids Jul och Pippi så jag har verkligen kunnat legat i soffa och bara slappat men det har jag inte blivit piggare av.

Fast jag var duktig och samlade ihop tillräckligt med energi till att ta tag i all tvätt som behövde vikas och läggas in.

Nu är det bara Robbans hög kvar å den tycker jag att han kan lägga in själv, det brukar inte han tycka så det har hänt att högen har blivit väldigt stor. När den blir för stor så har jag lagt in den och tagit betalt för det. Det finns fördelar med att kunna hans bankkod ;-)

Men efter lunch tog jag mej energi till att packa ihop mej och Elisia för att åka och handla, efter att ha fixat ihop en matsedel, Elisia uppförde sej exemplariskt. Nya gummistövlar fick hon också. Hon fick välja mellan randiga, rosa och gröna. Vad hon valde får ni veta en annan dag för det kommer att komma bild. Energi till att ta en bild på dem har jag inte fått än.

Sen på eftermiddagen har det bakats pizza, som Elisia först skulle äta, sen vägrade hon. Kvällen avslutades med tidigt bad och tidig nattning av Elisia, som somnade fort. Hon var med andra ord trött. Det kan bero på att hon vaknade så tidigt imorse, även min trötthet beror nog på det. Kan tillägga att jag också höll på att somna.

Madde: Jag trodde du skulle komma hit med den!

Om någon vill skänka mej pengar är det mer än gärna välkommet! Jag behöver en ny dator, tangentbordet börjar säga upp sej :-( Sen vill jag ha skidor och en ny soffa också.


När det gäller en del saker är hon väldigt lik sin pappa...

Vi började med nappfria dagar idag. För varje dag hon klarar utan napp får hon en lite peng att spara till en leksak, Robbans påhitt. På natten har hon dock napp och hon blev väldigt glad när hon fick den, vid nattningen då körde vi ändå bara nappfritt på eftermiddagen.

Ordbajs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0