Paket på posten!

Är alltid kul att få. Som utbildad lärare vet jag hur viktigt det är att läsa för barn, och hur viktigt det är att ha tillgång till böcker. Så tillgång till böcker finns det här! Igår utökades även biblioteket med ytterligare en bok:


Kråkes toa, var det som kom. Den handlar om när Kråkes lillasyster Lovisa skippar blöjan till förmån för pottan. Kan varmt rekommendera Kråkeböcker till barn, pedagogiska och lärorika och de gör barnen delaktiga i läsningen men olika frågor. De rekommenderas från 1½ år. Går man med i Kråkes Bokklubb får man även böckerna lite billigare tillsammans med en sak. Igår fick jag med en handduk till, fast den var trasig...

Även filmer är utvecklande för språket och eftersom att jag är Astrid Lindgren freak så finns det en del sådana filmer här och igår blev det några fler:


Ni ser ju själva vad som kom...I Saltkråkanboxen är det fyra filmer, men i skrivande stund kommer jag inte ihåg vilka. Disneyklassikern Dumbo fick även följa med posten hem till det Erikssonska-Welinska hemmet. Samlar även på Astrid Lindgren böckerna från Barnens Klassiker, men tyvärr är Elisia fortfarande lite för liten för dem, men när hon är redo så finns de och då ska det läsas!

Ordbajs.

Kommentarer
Postat av: Madde

Du som är lärare borde veta bättre än att särskriva eftersom. Och i Saltkråkan boxen är det Tjorven och Moses, Tjorven och Skrållan, Skrållan Ruskprick och Knorrhane och sen är det den där Tjorven och Albertina. Detta kunde jag utantill.

2010-03-27 @ 10:57:12
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0