Nya böcker

Då var det dags att fylla på bokhyllan igen. Eller dags var det väl inte  men det blev så ändå. Jag såg nämligen i en annan blogg att Marian Keys ahde kommit med en ny bok som jag av någon konstig anledning helt har missat - det har inte hänt sen jag började läsa hennes böcker för 8-9 år sedan. Den har t.o.m funnits så länge att den kommit ut i pocket och börjat säljas med 3 för 99.- böckerna på adlibris. Så då var jag bara tvungen att ha den. Nu när jag fått hem den så upptäckte jag att den varr på över 700 sidor så den blir att bita i, men om jag känner mej rätt så går den rätt fort att läsa. Två böcker till fick slinka med.


Roslund & Hellström - Tre sekunder. Jag har tidigare läst en bok av samma författarduo och den sträckläste jag. Förväntningen inför denna bok är hög.

Denise Rudberg - Tillsammans, tredje boken. En av mina favoritförfattare, skriver i vanliga fall chick-lit men just denna bok är den avslutande delen i en ungdomsserie. De två första var ritkigt bra, hade jag läst dem för 13-14år sen hade de sträcklästs utan problem. Rekommenderas varmt till tonåringar!

Marian Keys - En förtjusande man. Författaren som fick mej att läsa chick-lit, oftast har hon levererat ritkigt bra böcker men det finns iallafall en jag inte gillade. Hennes serie om systrarna Walsh är underbar, jag hoppas verkligen att det kommer en bok om den femte systern! Den här boken hade tyvärr inte om dem och jag har inte fått någon klarhet i om det är en ny serie eller om det är en fristående bok, med tankte på hur tjock den är gissar jag på det sistnämnda.

Böckerna kommer att åka med på semestern om en månad så recensionerna bör droppa in ett par dagar senare.

Ordbajs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0