Midsommardagen

Dagen har idag bjudit på omväxlande väder och det gillar jag inte! Han den där jag bor med är inget större fan av att gå till lekparken och framförallt inte längre än till Tarzanparken som ligger en kisstråle härifrån (skitnära alltså). Men idag lyckades jag med det omöjliga - jag fick med honom till Stadsparken, det säger sej själv att E tycker det är roligare där eftersom att där finns en plaskdamm och det gör det inte i Tarzanparken.

Det var fint väder när vi gick ut från lägenheten men när vi hoppat upp på vära racercyklar så såg vi molnet med stort M, det var ett stort och mörkt moln, mörkt med stort M. Vi kom fram och med hoppet kvar så la vi ut vår filt och lät E hoppa i poolen. Sen kom det - regnet. Packa ihop och ta oss till en träd och där fick vi stå i säkert fem minuter. Katastrof med stort K, eller inte, vem har dött av lite regn?

Regnet försvann och E gungade och lekte och hade roligt tills nästa stora mörka moln närmade sej. Då grep det sunda förnuftet in och sa åt oss att det är dags att åka hem. Det var bara att lyda. Det kom dock inget mer regn men E var nöjd ändå för när vi kom hem var hon en superduper gnällspik och somnade på minuten så fort hon kom i säng.

Nu hade jag tänkt att duscha - det tänkte inte Robban - han satte på en film. Jag får duscha sen.

Vädermässigt har denna dag påminnt mycket mer om midsommarafton. Detta väder skulle ha varit igår och gårdagens väder idag, tänk vilken skön dag vi då skulle ha fått i Stadsparken men den underbara plaskisdammen.

Madde: Ja, jag är en ego-girl, visste du inte det? Måste påpeka att din blogg förtillfället är mupp då den inte tillåter mej att kommentera ditt inlägg. Din blogg känns för stunden opersonlig och puttenuttig på ett sätt jag aldrig sett tidigare - och jag gillar det inte. Skärpning!

Ordbajs.


Kommentarer
Postat av: Madde

Ja jag vet att min blogg suger för tillfället. Men det får den göra ett tag till.

2010-06-27 @ 07:24:42
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0