JAG SKA INTE HA BLÖJA JAG HAR SLUTAT!!!

Då försöker jag få E att somna, hittills går det sådär. Hon ligger snällt och stilla i sängen men gapar med ca 30 sekunders mellanrum. Det är ditten hit och datten dit, täcke av och täcke på och sen: NEJ JAG SKA INTE HA BLÖJA JAG HAR SLUTAT!!!! så nu ligger hon utan blöja med uppmaningen att om hon vaknar inatt så måste hon ropa så att någon av oss kan hjälpa henne på pottan. Självklart har jag ställt ner den lilla pottan i källarn, jag trodde att den inte skulle behövas efter det att hon fått kusinernas stora ROSA potta. Jag inser nu att det skulle vara bra att ha. Ja jag vet! jag kan gå och hämta den men Robban är ute och leker med Thomas så just nu kan jag inte hämta den och sen gissar jag på att jag är för trött. 100.- på att det blir kiss i sängen inatt. Tur att vi har egen tvättmaskin.

Men trots detta känns det ändå kul att hon själv säger ifrån och inte vill ha blöja! Mycket hellre det än ett barn som skriker i panik när man tar av blöjan. Fast jag hade ju föredragit att hon sa ifrån på helgen, det gjorde hon iofs i helgen men efter att hon bökat runt i två timmar och kissat 3 miljoner gånger under den tiden (på pottan) så ville hon själv ha blöja och vips så somnade hon. Det kan ju bli så inatt också. Plastlakanet är på plats under det vanliga utifall hon somnar.

Madde: Det vill jag med men de fanns inte i min storlek :-(

Ordbajs.

* * * UPPDATERING * * * fem minuter senare.

Nu har E blöja på sej.

E: Mamma ja ha jatten!
Jag: Då måste du ha blöja på dej
E: Ja ha blöja

Jag tar på E blöja och hon dricker vatten, det går 2 sekunder.

E: Ja ä tissnödig!
Jag: Men då får du kissa i blöjan (börjar bli lite trött på springet!)
E: Näää jag tissa pottan!!
Jag: Okej då

Men sen åkte blöjan på igen, men jag har fått order om att sätta henne på pottan direkt när hon vaknar - E vill mer än gärna att blöjan ska vara torr. De få gånger den varit på morgonen har hon blivit jätteglad!

Ordbajs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0