Fjärde sommaren - Ann Brashares

Serien om tjejerna som är systrar i jeans.



Gillade inte alls denna bok, jag kan inte riktigt sätta fingret på varför men jag misstänker att det har att göra med min ålder som har kommit ikapp mej. Detta är en tonårsbok och hade jag läst den för 15 år sen så hade jag tyckt den var hur bra som helst! De tre första böckerna tycker jag var mycket bättre, men jag var som sagt ett par år yngre när jag läste dem.

Något som jag kan tycka är lite skrämmande är att jag kommer inte ett dugg ihåg vad böckerna handlar om. Jag kommer ihåg huvudpersonerna, Bee, Tibby, Lena och Carmen och deras familjer utan problem, men vad själva böckerna handlar om, alla dessa tonårsproblem de har - nej, de kommer jag inte ihåg. Så böckerna kanske inte är så bra trots allt?

Det blir iallafall SS av SSSSS, men som sagt, hade jag varit 15 år yngre hade betyget garanterat blivit ett annat. Jag kan varmt rekommendera boken till en tonåring/snorunge, men inte till tanter. Som tant köper jag inte ett par jeans med magi...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0