Min födelsedag

Då var det dags för mej att fylla år igen, 23 år även denna gång. Jag blir helt enkelt inte äldre än så. Dagen började tidigt imorse med att E vaknade av att hon kissat på sej (hon har sovit utan blöja i en vecka och detta var första olyckan) så det var bara att tvätta av henne, riva upp lakanen i hennes säng och sen bädda ner henne hos mej och Robban. Att sätta i nya lakan klockan 5 på morgonen är mer än jag klarar av.

Sen väntade jobbet. Stängde idag och det innebär sovmorgon. På jobbet möttes jag av gratulationer och jag fick även en present av Siri. När det gäller presenter är det tanken som är den viktigaste men sen får man inte glömma att det är ju mer generöst att ge bort något dyrt.


Ett flodhästkort och en chokladkaka. När barnen fyller år får de också ett flodhästkort :-)


Texten i närbild.

Jag har även tjatat för barnen på jobbet att jag fyller år. Jag började redan i måndags och en del av barnen verkar tycka det är lite konstigt, kan vuxna fylla år typ?

På vägen hem köpte jag mej själv en present. Om den kommer att vara en present från mej till mej eller från Robban till mej återstår att se. Robban är bra på mycket men att köpa presenter har hittills inte varit hans starka sida (jag saknar fortfarande en 23-års present) så när jag kom hem gav jag honom kvittot och sa att han fick välja om presenten skulle vara från mej eller honom. Hittills har jag inte sett några pengar så änsålänge är den från mej. Kanske detta blir året då han kommer med en big surprice?? Typ ett hus eller så.


Högen från Gina Tricot. Tre underdelar och tre överdelar.

Sen när jag kom hem upptäckte jag att jag fått en massa paket med filmer, dem kommer jag dessvärre att få betala själv. Det blev lite dyrare än vad jag tänkt. Två filmer var månadens film och de glömde jag avbeställa men nu när jag fick dem upptäckte jag att det var en Disney Klassiker och då går det bara inte att skicka tillbaka. En film trodde jag var en klassiker men var sen inte det så den kanske jag skickar tillbaka, jag får fundera. Sen var det lite Astrid Lindgren som jag beställt.



Nu ska jag mysa lite med E som precis vaknade. Hon har varit med päronen i Sannahed och ville inte sova middag där, istället somnade hon i bilen när Robban hämtade henne strax före 5 och var sen omöjlig att väcka, så hon sov tills nu. Så jag önskar mej och Robban lycka till med att få henne somna ikväll. Jag har sagt till henne att hon får se Madicken nu och sen är det dusch och sen äta som gäller och därefter sova. Hon svarade med att bli arg. Nu tittar hon på Madicken.

Nu ska jag duscha.

Ordbajs.


Kommentarer
Postat av: fia

Vilken film tänker du skicka tillbaka?

2010-07-01 @ 20:16:33
Postat av: Madde

Ville hon se Saltkråkan?? Och du får ju inte skicka tillbaka Jonny, hade filmen varit på blueray så hade jag tagit den på en gång. Mer Jonny

2010-07-02 @ 08:21:03
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0