Långpromenad i värmen

Långpromenad idag - i värmen - ingen bra kombination...E har tidigare lekt bort mitt körkort och nu har äntligen det nya kommit. Glad i hågen trallade jag ner till ICA för att hämta ut det. Det gick inge bra. Körkortet fanns att hämta på postcentralen i Ladugårdsängen och eftersom att jag är så hurtig som jag är så satte jag E i vagnen och gick iväg. Det var jobbigt. Mycket jobbigt! Att E inte ville somna utan gnälla och jag som blev nödig gjorde inte saken bättre.

Men vi överlevde och väl hemma drack jag en massa vatten och nu ska jag titta på Pippi när hon, Annika och Tommy går på utflykt, med ljud!! Hos päronen fanns Pippi inspelat på video när jag var liten och på avsnittet "Pippi går på utflykt" (eller var det nu heter) så försvinner ljuder lite hur som haver så jag har aldrig sett det med ljud. Men det kommer jag få göra nu och förmodligen många gånger till.

Idag började min sex veckor långa semester!! Behöver jag säga att jag njuter?! Det blir glass till mej och E till mellis. Ikväll ska vi bada och grilla i Knarsta.

Ordbajs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0