LillaPrutt är tvärtemot

Ibland blir jag så sjukt trött på han den där jag bor med. Han frågar snällt varje lördag om det är okej att han tittar på UFC med Dennis, vilket det är, men måste det drickas kopiösa mängder med alkohol och kommas hem efter 4 på morgonen?? Varför kan han aldrig vara nöjd med att "bara"titta på UFC och sen komma hem? Är det något fel på oss är hemma som gör att vi inte duger till att umgås med en lördagskväll? Denna morgon var även  Thomas med, nu sover han på soffan vilket gör att det enda rum jag kan vara obehindrat i är Elisias rum. Att sen smyga in tyst tyst tyst har han den där jag bor med inte lärt sej utan av någon anledning så måste han väcka mej. Det var inte så att jag vaknade av honom utan han väckte mej!! Så inatt blev det på tok för få timmar sömn, vilket gör att jag inte har det bästa tålamodet idag. Tänkte snart dra igång hög musik och dammsugaren bara för att jävlas. Har även planer på att kräva skadestånd pga av förlorad nattsömn, tycker att jag har gjort mej förtjänt av det. Tyvärr är det inte första gången detta händer. Någon som har något bra förslag på vad jag kan kräva i skadestånd? En ny dator kanske? Elisia har "lyckats" hälla mjölk på min. Den fungerar (hittills) men den luktar inte gott...

Men det har hänt roliga saker den här helgen också. Helgen började med att jag stängde i fredags och det är väl kanske inte det roligaste man kan göra en fredag men det var snälla (och få) barn i slutet så det gick bra. Efter straxt efter 4 var det bara två barn kvar, de var å andra sidan kvar länge...Men sen bar det av hemåt till min egna LillaPrutt, som för övrigt har startat både lördagen och söndagen med en stor prutt.

I lördags var LillaPrutt konstnär och målade massor av bilder. Tidigare har hon bara fått måla med kritor och färgpennor här hemma men nu fick hon måla med flytande färg och pensel - det tyckte hon var hur kul som helst! Jag har undvikit det då jag tänkt att det blir så kladdigt och jobbigt. Visst var det kladdigt men inte i närheten av så mycket som jag hade trott.



Ibörjan är hon ren, tallriken är inte kladdig...



Här är tallriken nerkladdad och hon har målat handen. Förra helgen gjorde jag handavtryck på henne och då målade jag hennes hand. Verkar som om hon kommer ihåg det...



En glad tjej som jag handavtryck själv :-)



Nu med båda händerna...





Det färdiga resultatet :-)

Idag började dagen med en liten frökten tvärtemot. Ville inte äta frukost, åt bara lite flingor. Ville inte gå ut å åka pulka, väl ute ville hon inte gå in (fast hon var jätteduktig, var utan blöja och kissade inte på sej). Väl inne började vi titta på Saltkråkan på datorn (vardagsrummet är som sagt upptaget....) sen häller hon mjölk på datorn...Sen ville hon inte äta lunch, då hotade jag med att stänga av Saltkråkan. Det skulle jag göra. Sen när jag har stängt av så ska jag sätta på. Men då hade jag redan satt mej här så nu får hon vänta. Nu sitter hon och försöker måla i Saltkråkanfordalet istället. Färgen från färgpennor fastnar dock inte på plast men hon är nöjd ändå.

Kors i taket - Thomas är vaken!! Bara han den där jag bor med kvar...Ska bli kul att se om han har vaknat när mina föräldrar kommer sen. Thomas väckte honom, fan jag som hade sett framemot häg musik och dammsugaren!!! Vet av erfarenhet att det räcker inte med enbart dammsugaren...

Ordbajs.

Kommentarer
Postat av: Madde

Du får väl börja dammsuga runt sju på morgonen. Min sambo var snäll igår, han lade sig vid halv elva med mig igår.

2010-01-24 @ 17:16:19
URL: http://kvistbro.spaces.live.com
Postat av: Ylva

Om jag vore du så skulle jag fråga honom rent ut varför han inte vill vara hemma på Lördagkvällar.

2010-01-24 @ 19:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0