Urfattig

Då har jag börjat dagen med att betala räknigar och jag måste säga att roligare saker har man väl gjort...och varje månad tänker jag att nästa månad är det inte lika mycket för då är inte den å den räkningen med bla bla bla. Men av någon anledning är det ändå en massa räkningar månaden efter också!! Måste ta tag i det där...Känner mej ju urfattig efter varje gång jag betalat räkningarna *suck*. Idag ska jag iallafall unna mej en klippning :-)

Nu är det förhoppningsvis sista dagen jag vabbar, nu har ju LillaPrutt hela helgen på sej att friska på sej. Inatt hostade hon heller inte lika mycket som tidigare - däremot så kom det en hel del hostar på morgonen :-(

Så det blir en kort ordbajs nu, ska försöka få på oss lite kläder. Att klä mej är inget problem men att klä Elisia är lite värre. Av någon anledning har hon börjat bojkotta färgen lila. Varje gång jag kommer med en lila tröja så säger hon: Nä, lila! Nu har det även smittat av sej till att innebära hårsnoddar. Jag kom med en ljuslila imorse och fick då höra: Nä, lila! Det är ju visserligen ingen större katastrof då hon inte har så mycket lila men jag blir fundersam på varför? Förut har hon inte haft något emot lila, men men det hinner säkert ändra sej många gånger.

Ordbajs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0