Tvättat och tvättat

Då var det nästan färdigtvättat, har en tvätt i maskinen som jag inte har orkat hänga sen får det räcka för dagen. En maskin sparar jag till Robban med gott samvete :-) Jag har även upptäckt ytterligare en mycket bra sak med snön. Tyvärr har jag inte lyxen att ha tvättstugan i källaren eller ens i samma byggnad. Utan jag måste gå ut!! Och gå en liten bit. Den lilla biten är väldigt jobbig att gå med två överfulla IKEA-påsar (de stora blå) och en liten LillaPrutt framförallt om hon inte vill gå själv och det är tyvärr inte ofta...Men nu till det bra, man sätter Elisia i pulkan och staplar tvätten ovanpå sen är det bara att gå iväg, hur smidigt som helst!

Jag kan ju som sagt tvätta här hemma problemet är bara att Öbo har typ den sämsta ventilationen som finns så kör man en maskin så blir luftfuktigheten som i regnskogen...Fast det kanske å andra sidan är bra då vi har hittat mögel i LillaPrutts rum och Öbo verkade inte så jättesuga att ta tag i det nu. De hade en massa ursäkter till att skjuta upp det. Men om jag tvättar massor och det blir fuktigt så kanske det sprider sej så de måste göra något nu? Kanske det kan sprida sej till alla rum så man får hela lägenheten renoverad?? Det tåls att tänkas på.

Ordbajs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0