Trött så trött

Jahopp då ska vi se om jag kan åstadkomma något läsvärt ikväll, jag tvivlar på det då jag är sjukt trött - är inställt på att somna med Elisia ikväll. Inatt så vaknade jag nämligen 2:30 och kunde inte somna om. Tur i oturen var iallafall att jag öppnade så jag vaknade "bara" 2,5 h för tidigt...Imorgon har jag iallafall en så lång sovmorgonså jag får sova till 8 så då ska jag inte vakna för tidigt. Det har jag bestämt mej för.

Att jag vaknade vid så tidigt timme gjorde att jag kom en hel kvart för tidigt till jobbet och ambitiös som jag är satte jag genast igång med jobbet. Det är nämligen så att i onsdags så var vi på studiebesök på en annan förskola och de har en så mycket mer genomtänkt pedagogik än oss så nu har vi ett mål med vårat arbete. En bra grej de hade var att de hade tagit kort på alla leksaker och klistrat fast den där leksaken "bor" så att barnen kan ställa tillbaka dem på rätt plats. Det var bara en av alla bra saker de hade och detta kände vi direkt att vi ville göra. Så jag började ta en massa bilder och var så inne i mitt jobb att jag inte hörde när första barnet kom...

Sen till nästa del i arbetet - att få in bilderna i datorn. Det visade sej vara omöjligt, jag lyckades inte. Nehepp...men då kan jag ju skriva ut bilder på barnen som vi hade tänkt göra länge men inte hunnit. Det tog mej två timmar att få ut de första bilderna, jag hade satt en sladd fel. Sen fick den svarta färgen för sej att den var slut så då gav jag upp. Annars så har jag haft en bra dag på jobbet men många underbara små söta barn :-)

Pga min trötthet så bjuder jag inte på några bilder. Dels har jag inte orkat tagit några och även om jag hade gjort det hade jag inte orkat trolla in dem i datorn. Nu är det dags att borsta mina och LillaPrutts tänder och ta på henne blöja och pyjamas. LillaPrutt är för övrigt helt olycksfri idag :-) Klarade t o m av en veckohandling på Maxi!!

Ordbajs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0