Någon som vill byta?

Då finns det här en rinnande näsa, en ond hals, ett bultande huvud och en febrig kropp, är det någon som vill byta? Jag har även blåsor på tungan så det gör skitont när jag måste äta...Inte kul alls. Jag har iallafall prickat in rätt period att vara sjuk då större delen av alla barn på avdelningen också är sjuka.

Jag har iallafall fått lite vettigt gjort. Hör å häpna jag har äntligen skrivit omdömen på mina gamla elever, det är bara snart två månader sen jag slutade. Tog mej även energi och gick iväg och lämnade dem å fick då träffa några underbara elever som ville ha mej tillbaka. Fast ska jag vara helt ärlig så trivs jag nog lite bättre med förskolebarnen. Det jobbet känns mer gemensamt eller vad man ska säga, jag har ju mina kollegor lite närmare.

Jag har även sorterat kort!! Och det var verkligen på tiden. Det var bilder från när vi bodde på norr och i månadskiftet som kommer är det ett år sen vi flyttade därifrån. Jag har dock inte satt in dem i pärmen, ska försöka få lite energi till det med. Om jag lyckas eller inte återstår att se. Att sortera bilderna i datorn och framkalla en del skulle också behövas. Men men, jag är hemma imorgon också så orkar jag inte nu måste jag göra det då. Hade tänkt att ta upp fisken ur frysen också men det känns väldigt avlägset just nu. Måste även säga att det är lite irriterande att min stickning är kvar på jobbet, det hade varit perfekt att jobba med den nu.

Imorse hade jag tänkt att fixa en dagens outfit på Elisia. Så blev det inte. Hon skulle klä på sej själv (fast jag valde kläderna) och då tar det hela lite längre tid. Som tur är så har jag en gammal bild på henne när hon har just de kläderna. Så då bjuder jag på den istället.



En bild från Universeum i september om jag inte minns fel. LillaPrutts kläder kommer från Villervalla. Hon är även strumpor från Villervalla på sej och de har likadana ränder som tröjan.

Dags att ta tag i nästa grej. Man kan ju inte sitta å slöa det blir man inte frisk av ;-)

Ordbajs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0