Folk bara klagar..

Då var det dags för mer snö och vad en del kan klaga! Eller jag har inte hört överdrivet mycket klagande men visst hör man en del som svär över att det måste skottas mm. Tyst säger jag bara! Själv tycker jag att denna vinter har varit helt underbar, även om snöröjningen inte alltid har varit den bästa...Men till snöröjningens försvar måste jag säga att periodvis har de plogat pakeringen väldigt grundligt!! och det får Öbo eller kommunen (vet inte vilka som sköter parkeringen) många plus för.

Andra fördelar som jag ser med snön är att det är mycket ljusare ute och det ser trevligare ut. Man slipper lera kläder och skor, tänk på att den nederbörden som nu kommer ner som snö hade annars varit regn med den lera som följer därpå...Nu har vi istället rena skor och därmed en renare hall - det gör att jag får mindre att städa :-)

Sen tycker jag det är kul för man kan åka pulka!! Inte för att jag har åkt överdrivet mycket men möjligheten finns iallafall. Hur kul är det att vara ute när det bara är regnigt och lerigt? För så hade det varit om det inte hade varit snö.

Visst blir det kallare men för fan klä på er!! Termobyxor och rejäla skor, hur svårt kan det vara?

Vill även passa på att påpeka att oavsett vilket väder det än är så finns det alltid några som klagar. Nu klagar folk på snön, hade det inte varit snö hade man klagat på bristen på snö. På sommaren klagar folk när det regnar och när väl solen kommer fram så är det för varmt. På hösten då är det bara regnigt och lerigt och på våren längtar man bara efter sommaren så då tycker man att det är för kallt. Eller så kommer inte våren fort nog. Så när mina damer och herrar är vädret bra??

Själv tycker jag det är underbart när man kan titta ut och se vilken årstid det är!

Så då var det sagt.

Fick sovmorgon idag! Elisia sov till 8:45, jag hade tänkt att ställa klockan idag för tanken var att jag och Sofia skulle upp på stan och prova klänningar (men hon vågade inte köra för värdet...). Men jag ställde inte klockan för jag tänkte att Elisia vaknar vid 8 ändå men det gjorde hon inte så idag är jag utvilad :-) men jag har fortfarnade ont i halsen. Om någon vet någon mirakelkur mot halsont så säg gärna till. Jag kör redan med honung i o'boyen med hittills har det inte hjälpt...Och halstabletterna jag åt hade laxerande effekt...

Nu skulle jag kunna bjuda på lite bilder men jag har inte lagt över dem från kameran och just nu käns det jobbigt att resa på sej så det får bli en annan gång.

Ikväll är det melodifestivalen :-)

Ordbajs.

Kommentarer
Postat av: Madde

Annars är mucoangin bra och te och glass. Men skippa oboyen. Annars så tycker jag att Sofia är en vekling, jag har kört till och från jobbet. Men jag var illa tvungen så ni gjorde nog rätt att inte prova klänningar och så kan jag följa med när ni ska göra det.

2010-02-20 @ 18:44:44
URL: http://kvistbro.spaces.live.com
Postat av: fia

Jag har kört i sånt här väder förr. Men det kändes inte så kul när jag absolut inte var tvungen. Vekling kan du vara själv!!

2010-02-20 @ 19:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0