Robban borta

Då känns huvudet urblåst efter att ha öppnat två dagar på raken. Jag blir helt slut, att jag sen är själv med Elisia tills imoron någongång gör väl inte saken bättre....Eller så gör det det. Av någon anledning har jag lättare att koppla av när Robban inte är hemma. När han inte är hemma är jag expert på att slappa i soffan och göra ingenting, å andra sidan så brukar jag då få något ryck efter att Elisia har somnat och städa som en dåre och svära över att jag inte börjat tidigare så att jag kan dammsuga också.

En stor nackdel med att var själv är att oavsett vad jag gör måste jag ta med Elisia. Om en stund måste jag ta tag i mej själv och gå å handla lite, mjölk och annat och då måste jag ju ta med LillaPrutt. Hon tycker det är skitkul att följa med och följer ändå med 9 av 10 gånger när jag handlar, men när Robban är hemma har jag ju ändå ett val, samma sak gäller när det är dags att slänga sopor.

En annan stor fördel när Robban är borta är att jag behöver inte laga mat! Jag tycker det är skittråkigt att laga mat och gör allt för att undvika det, jag tar mycket hellre disken och all annan undanröjning efteråt, bara jag slipper laga mat. Förut åt vi värmda pannkakor till mellis och till middag blir det frysmat eller burkmat till Elisia och jag själv tar nog en macka sen ikväll. Åt så mycket pannkaka så jag är nog inte hungrig till middagen.

Elisia tittar på Saltkråkan och efter det är det dags att gå till Ica och jag har ingen ork till det! Varför har de inte hemleverans??

Ordbajs.

Kommentarer
Postat av: Madde

och vart är robban då? det förtäljde inte historien.

2010-04-09 @ 17:12:59
URL: http://kvistbro.spaces.live.com
Postat av: Anonym

www.handla24.se ica har visst hemleverans! :)

2010-04-09 @ 17:25:39
Postat av: Stina

Vet att handla24 har hemleverans men det känns lite väl onödigt när jag bor granne med ICA - även om det var segt att gå ner dit.

2010-04-09 @ 19:56:11
URL: http://parkerarsnett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0