Lördag so far

Det var inte mycket jag sprang igår men träningsvärk det har jag...Inte så att det gör ont men jag är allmänt stel i kroppen. En promenad behövs för att mjuka upp min gamla slitna leder :-)

Annars har dagen hittills inte bjudit på så mycket. Sovmorgon till 9 då jag vaknade av mej själv och straxt efter vaknade resten av familjen, men eftersom det var min svomorgon låg jag kvar i sängen :-) Sen skulle Robban iväg och Elisia ville inte följa med så vid halv 10 fick jag masa mej upp. Hittills har jag hunnit med att vika en massa tvätt och lagt in min och Elisias tvätt och jag har även städat ur min garderob vilket behövdes! Så nu har jag en full pappaerskasse som ska till myrorna. Får gå förbi en container när det blir promenaddags.

Innan det är promenaddags måste jag dessvärre städa badrummet, det är ritkigt tråkigt!! Det skulle även behövas en liten allmän röjning också men jag funderar på att göra en slappisvariant på det - dvs bara plocka undan det som är mitt så får Robban ta sitt sen. Han ska ju trots allt föreställa vuxen å då anser iallafall jag att man bör plocka undan efter sej.

Promenaden hade jag tänkt skulle gå till Blomsterlandet. Jag tror det blir tredje sommaren jag bor med balkong och nu tänkte jag att den skulle få lite färg i form av blommer. Vad för blommer det blir har jag dock ingen aning om, nya blommer till sovrummet behövs också. Planterade om den blomman som vi har för ett tag sen och passade då på att dela blomman i två och den verkar inte riktigt trivas med att vara delad så jag tänkte blommorna skulle få återförenas i komposten.

Jag har förövrigt en snorig och hostig Elisia här så det blir nerbäddat som gäller sen i vagnen, dock så ska jag äta först och städa det där förbannade badrummet!!

Ordbajs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0