Innehållslöst inlägg.

Om du har något vettigt för dej så sluta läs för mer innehållslöst inlägg finns inte och kommer heller aldrig att finnas. Var på fest igår, sådär, jag är helt enkelt inte van vid att dricka. Inte för att jag blev full eller så men jag börjar tappa stinget. Det är inte kul att dricka. Jag har roligare när jag är nykter - och jag slipper må illa dagen efter.

Idag har jag varit i Tysslinge på virk- och stickdag men Sofia och hennes barn. Därifrån åkte jag med ett gäng garnnystan. Samma sorts garn som är tänkt till Maddes pippitröja, fast i rosa och svart. Tänkte övningsvirka eller sticka nåt av det, jag har inte riktigt bestämt mej än. Vad jag inte kan förstå är varför man rekommenderar stickor 5 till det garnet för det är inte alls tjockt - det är hur tunnt som helst. Jag har lite svårt att få ihop det, ska allt man gör i det garnet bli gleststickat eller? Min pläd kommer iallafall virkas med virknål 3 eller 3½. Det som är mest irriterande är att jag har hittat ett mönster på både väst och kofta till mej och jag hade tänkt att använda det garnet men det blir på tok för tunnt. Får väl helt enkelt leta på ett annat. Kanske köra det garnet som jag använder till E:s pippitröja, det borde funka, men det är så dyrt...

Madde: Skylla på bokstav? Lågt.

Dags att sova.

Ordbajs.

Kommentarer
Postat av: Madde

Ja det här var ett skittråkigt inlägg, det började okej till du börja tjattra om storlekar på stickor, då gick det inte att läsa längre

2009-09-21 @ 10:15:06
URL: http://kvistbro.spaces.live.com
Postat av: fia

Jag virkade med garnet igår med strl 4. Det gick bra.

2009-09-21 @ 20:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0