Ekologisk hållbar framtid

Fia har frågat hur många barnvagnar jag behöver. För att reda ut detta: Jag har nu tre barnvagnar. Men den ena är jag så missnöjd med, den är tung och trögstyrd helt värdelös på stan. Så den kommer nu att åka till Madde utifall hon vill ha den när hon får barn. Vill hon inte det så åker den till myrorna eller nåt. Den kommer inte att slängas då det inte är några fel på den. De nya vagnen har jag köpt begagnad. Ett riktigt kap om du frågar mej, jag gav 3000.- och nypris är 6800.-. Så att gå om kursen ekologisk hållbarhet tror jag inte behövs. Dessutom ska jag sälja vidare kurslitteraturen från den kursen - ytterligare en bidragade faktor till en hållbar framtid.

För övrigt så skulle jag faktiskt kunna ha många fler barnvagnar. Har planer på att köpa en Bugaboo till nästa bebis - de är hur lättkörda som helst. Jag har alltid sagt att en sån ska jag inte ha, men efter att ha provkört Ebbas vagn (kompisars bebis) så har jag ändrat mej. Vagnen väger ingenting och svänger åt det håll man vill utan ansträngning från min sida. Dessutom kan man köpa nya klädslar till den. Det kan man även till den nya vagnen jag köpt nu. En Urban Jungle är det om jag inte redan sagt det.

Ytterligare ett dessutom, eftersom att bugaboon har sålt så bra är jag helt övertygad om att den kommer att gå å få tag på begagnad den med när den dagen kommer. Jag bidrar än en gång till en ekologisk hållbar framtid :-)

Jag använder tygblöjor till Elisia, blöjor som kommer att användas av nästa bebis och av Maddes bebisar (har hon sagt iallafall). Ytterligare än en gång bidrar jag till en ekologisk hållbar framtid.

Jag är stolt över mej själv!

Ordbajs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0